Opinia Mercedes Sprinter 2.2 163KM (olej napędowy) bus 2013r., ocena użytkownika (25ht)

Mercedes Sprinter 2013r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.2 163KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2017-04-24

liczba wyświetleń: 1496

Spalanie

Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie. W granicach normy. 9 litrów ropy jak najbardziej realne w cyklu miasto-trasa.
diesel
gaz
Miasto
10.20
-.--
Trasa
8.60
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Lepiej kupić nowy samochód, albo przynajmniej po 2012 roku po wzmocnieniu powłoki lakierniczej. Te egzemplarze nie rdzewieją.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Regularne użytkowanie i przeglądy z uwzględnieniem oryginalnych, niezawodnych części.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim, którzy potrzebują tzw. woła roboczego i cenią niezawodność i jakość.

Ocena ogólna

Szczerze mogę polecić każdemu, kto ceni niezawodność.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Bardzo dokładny układ kierowniczy. Wysoki komfort prowadzenia. Duże lusterka boczne. Hamulce bez zarzutów.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Dynamiczny silnik o mocy 163KM. Precyzyjna skrzynia. Samochód sprawuje się nienagannie.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Dobra jakość wyciszenia. Bardzo wygodny fotel hydrauliczny. Samochód co prawda mógłby mieć troszkę większą ładowność, ale nie ma tragedii.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Solidne materiały we wnętrzu, dobrze spasowane. Czujnik bocznego wiatru jest bez dopłaty, a bardzo pomaga na autostradzie. Samochód prowadzi się bardzo dobrze. Poprawiona jakość blach w nowej generacji - zero korozji.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez zarzutów.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Duże lusterka boczne.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie spotkałem sie podczas 4 lat użytkowania z żadnymi usterkami.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nigdy mnie nie zawiódł, a ceny serwisowania bardzo atrakcyjne w odniesieniu do renault, vw czy iveco.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Bez zarzutów.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Żadnych poważniejszych usterek przez 4 lata intensywnej eksploatacji.

Niezawodność

autor opinii
Jan