Opinia Mercedes klasa SEL W140 4.2 V8 315KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1992r., ocena użytkownika (pz7)

Mercedes klasa SEL W140 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 4.2 V8 315KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 240 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 2132

Spalanie

I tu zaczynają się schody ha Choć ktoś kto kupuje taki samochód o takiej pojemności to raczej musi się liczyć, że będzie to palić tyle ile się wleje ha i wolałbym przemilczeć ten temat, może spalić 18-20 litrów a i nawet 25-30 wszystko zależy od jazdy prędkości mercedes bez problemu osiąga prędkość 260 km/h więc palić te 8 cylindrów musi coś za coś luksus, prestiż kosztuje.
benzyna
gaz
Miasto
20.00
21.00
Trasa
16.50
17.50
Cykl mieszany
18.50
19.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Warto sprawdzić stan skrzyni biegów czy poprawnie redukuje biegi o jeden czy dwa biegi, czy nie szarpie przy przełączaniu biegów, czy płynnie zmienia biegi, warto spytać kiedy wymieniany był olej w skrzyni biegów o ile nie masz możliwości podłączenia się pod komputer. Też warto sprawdzić hamulce czy tarcze hamulcowe przód nie są przegrzane objawy przy hamowaniu bicie na kierownicy przy wyhamowywaniu z większej prędkości. Jak kupujesz z instalacją LPG to też warto spytać kiedy wymieniane świece oraz przewody wysokiego napięcia, oczywiście instalacja musi być dobrej klasy sekwencyjna przystosowana do ilości cylindrów tu kompromisu niema prawa być, ale to moja skromna opinia choć jeżdżę samochodami zasilanymi LPG ponad 20 lat i było ich kilkanaście różnych marek.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Czy masz paliwo he..

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ktoś kto lubuje się w Mercedesach a niema wolnych, luźnych 300-500 tys. zł. na nową S-kę

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenie, jazda to sama przyjemność, można sobie nawet pozwolić na błędy kontrola trakcji ASR działa perfekcyjnie, zapobiega poślizgom. Układ kierowniczy wspomaganie rewelacja, promień skrętu bardzo dobry. Hamulce dlatego, średnia ocena waga samochodu robi swoje 2650 kg. bez obciążenia i paliwa. Parkowanie nawet, że to limuzyna bardzo duża oceniam na 8

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Jednostka 8 cylindrowa oj. 4.2 spisuje się rewelacyjnie. Skrzynia też OK.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie OK. Fotele OK. Podgrzewane w końcu to Mercedes SEL Limuzyna. Szyby podwójne termoizolacyjne.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Praktycznie nic nie wymieniłem przez prawie rok eksploatacji w najbliższym czasie do wymiany przewody wysokiego napięcia

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Choć jest bardzo dużo ciekawych rozwiązań, ale ja znałem wcześniej ten model, ale i tak mile zaskakuje wiele rozwiązań technicznych i innych osoba która nie zna a zdecyduje się na kupno tego modelu będzie co chwile odkrywać coś nowego jak np.: Automatyczne domykanie drzwi, wysuwana rączka-klamka (aby nie ubrudzić dłoni przy paskudnej pogodzie - brudny samochód) tylnej klapy. Wysuwane automatycznie dwie antenki po włączeniu wstecznego biegu na tylnych błotnikach do cofania. Składane zagłówki tył (choć niektóre egzemplarze mają parkometry) Podwójne grube szyby, termiczne. Pamięć ustawienia fotela, kierownicy i lusterek. Wysuwane lusterka z oświetleniem dla pasażerów tył/przód np.: (do poprawienie makijażu). Duża ilość schowków itd..itp..

Inne

autor opinii
Rafał