Opinia Mercury mountaineer 4.6 V8 292KM (benzyna) terenowy 2006r., ocena użytkownika (qhq)

Mercury mountaineer 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 4.6 V8 292KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 60 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 2888

Spalanie

Prawie trzysta koni - wiec zużycie paliwa musi być wysokie. Zużycie po mieście jest wysokie, kiedy się stoi w korku. Żadnych problemów z jazdą na dowolnym paliwie (oczywiście wyłącznie Pb95).
benzyna
gaz
Miasto
17.90
-.--
Trasa
11.50
-.--
Cykl mieszany
14.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan opon i felg - wymiana może być kosztowna. Opony terenowe mają zwykle indeks prędkości T (160km/h) - więc nie należy przekraczać tej prędkości jeśli się nie ma odpowiednich opon). Silnik - V8 jest znacznie lepszy (moc, kultura pracy, dźwięk ;-) i podobno tańszy/łatwiejszy w serwisowaniu od V6 (4.0) przy podobnym zużyciu paliwa (opinia mechanika).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie wykorzystywać zbyt często pełnej mocy silnika - powoduje to zawiść innych użytkowników dróg ;-) Gabaryty samochodu powodują, że trzeba się przyzwyczaić do jego wielkości (widoczność jest dobra).

Ocena ogólna

Wysokie koszty paliwa są w pełni rekompensowane niezawodnością i niską ceną zakupu (znacznie taniej niż porównywalny Touareg czy X5).

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Kierowca siedzi wysoko (wyżej niż Q7 czy Touaregu - zabawnie jest patrzeć z góry na tak wielkie samochody). Dzięku temu - doskonała widoczność pozwala na sprawne poruszanie sie po polskich, zakorkowanych drogach. Prześwit jest większy, niż w wielu SUVach po lifcie (wymiana spreżyn na terenowe). Napęd 4x4 sprawnie wyciąga samochód ze śniegu w każdej sytuacji (w błocie nie był testowany). Duży samochód, wiec parkowanie jest trudniejsze niż Cinquecento. Ale promień skrętu, widoczność i fabryczne czujniki parkowania pozwalają na sprawne manewry. Dobre wspomaganie pozwala na manewry bez wysiłku. Zawieszenie różni się znacznie od bliźniaczego Explorera (zamiast mostu sztywnego - niezależne tylne zwieszenie) co znacznie poprawia zachowanie na drodze.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Bardzo sprawny napęd. V8 jest cichy (nawet przy mocnym wciśnięciu gazu), przyspiesza błyskawicznie. Skrzynia automatyczna ma 6 biegów i pozwala łatwo soba sterować (delikatne zdjęcie nogi z gazu powoduje zmianę biegu na wyższy, mocne wciśnięcie redukcje, nawet o dwa biegi jeśli trzeba).

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy jest bardzo dobry jak na tak wielki samochód. Nie buja, jak wiele amerykańskich SUVów, wszystkie fotele są wygodne, trzeci rząd siedzeń składany elektrycznie. Hektar bagażnika, jeśli jedzie 5 osób lub mniej. Łatwe składanie i rozkładanie foteli. Przy silniku V8 - cisza jest zaskakująca. Układ wydechowy nie eksponuje brzmienia V8 tylko przyjemnie mruczy.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Wielkie auto, pozwala na przewiezienie pasażerów i bagażu w dowolnej konfiguracji. Np. 4 osoby, bagaże i kilka par nart (np. 167 cm) wewnątrz samochodu - podczas wyjazdu zimowego. Pełen komfort dla pasażerów.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ideał. Automatyczna klimatyzacja i ogrzewanie działają bardzo sprawnie. Szybko się nagrzewa. Z przodu dwie strefy wentylacji, drugi rząd to oddzielna strefa (temperatura i nawiew regulowana przez pasażerów), trzeci rząd to kolejna strefa (regulowana przez kierowcę - zakładamy, że tam podróżują dzieci).

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Bardzo dobra widoczność, żadnych zastrzeżeń.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Żadnych problemów z układem elektrycznym. Na zimowych wakacjach zapalał przy -20C po tygodniu stania - bez najmniejszych problemów.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Części sprowadzane z USA - relatywnie tanie (zwłaszcza eksploatacyjne). Jedynie transport podnosi koszt - warto planować zakupy i wysyłać wszystko razem.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Dostępność felg (w Polsce brak używanych w tym rozmiarze - mało popularny). Cena świec - świece są dość nietypowe.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Świetna wentylacja i ogrzewanie (przy -20C na zewnątrz), bardzo przestronny samochód. Na dalekie trasy - doskonały wybór.

Wentylacja i ogrzewanie

autor opinii