Opinia Mitsubishi Colt CA4A 1.6 4G92 113KM (benzyna+gaz) hatchback 1992r., ocena użytkownika (sqa)

Mitsubishi Colt CA4A 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 4G92 113KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 280 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-14

liczba wyświetleń: 4763

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
8.70
10.00
Trasa
8.70
9.00
Cykl mieszany
8.90
9.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Używałem auta do sportu, jak i na co dzień. Przejechałem nim 90.000km, z czego 80.000 w LPG. Jako instalację polecam BRC SEQUENT 24 - jest rewelacyjna, absulotnie żadnych problemów (wystarczy regularnie dbać o wymianę filtrów). Prowadzenie wozu doskonałe na kołach 195/45/15R. Nie jest to wąska opona, zwiększone opory tarcia lekko osłabiają i tak świetne przyspieszenie, ale za to dają ogrom pewności i lepszego trzymania w zakrętach - przy ciągłym dodawaniu gazu. Jeżdżę również równolegle bliźniaczym Lancerem w kombi z tym samym silnikiem i za kilka dnia zamontuję w nim w/w instalację LPG. Na tych samych kołach niestety Lancer nie jest już tak rewelacyjny w zakrętach, gdyż jest najnormalniej na świecie o wiele dłuższy. Fenomen Colta to stosunek jego długości do rozstawu kół. Przerobiłem w Colcie kilka rozmiarów kół i tak: R13 - super do wyrywania spod świateł (słabo w zakrętach, świetne na dziury, standardowo montowane w pojeździe), R14 na dużym balonie - lepsze trzymanie w zakrętach i fantastyczne tłumienie nierówności, R15 - świetna przyczepność w zakrętach, ale może podbić przy bardzo dużych prędkościach i czuć nierówności, koleiny. Odnośnie blacharki: niestety szału nie ma, gdyż prawie każdy dach z tego rocznika ma 2 poprzeczne pasy rdzy, nadkola - korozja (normalne przy braku garażowania, więc należy wymieniać reperaturki), rdzewieje bardzo często element blachy w kącie 90st. przy nogach pasażerów. Oświetlenie nie jest najlepsze, warto zainwestować w dobre żarówki jak OSRAM NIGHT BREAKER, które zdecydowanie poprawią jakość świecenia. Korozja układu wydechowego to normalna sprawa. W wersjach z bębnami z tyłu - hamulec ręczny jest bajeczny i diabelsko trzyma (przy dobrym naciągnięciu linki), warto wyciągnąć wykładzinę (odkręcając fotele) i wyprać ją, gdyż zalega tam wiele najróżniejszych żyjątek (jak w każdym w tym wieku aucie. Fotele wygodne. Często dochodzi do zgrzytania w skrzyni biegów - nie opłaca się naprawiać, lepiej kupić inną 300-400zł. Zajeździłem 3 silniki - zawsze powód, to cieknący Zimmering, co może świadczyć o leżącym wale (zużyte panewki), lub złym spasowaniu ściany bocznej silnika. Silnik baaardzo elastyczny i żwawy. Dopiero po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów katowania, zaczęły występować ubytki oleju. Świetny samochód do miasta oraz na trasę. Spalanie w benzynie to 7-8l/100km przy jeździe 100km/h, przy 120-160km/h 8,6-10l/100km. W LPG jest tak: super oszczędna jazda na trasie 80-90-100km/h 6,8-7,3l/100km, przy 110-120km/h - 7,5 - ok.9l/100km, przy 130-180km/h 9,7 - niecałe 11l/100km. Jazda po mieście dynamiczna to 10l/100km. Warto zainwestować w dobry gaz (2800zł), bo bardzo szybko się spłaci. Niedługo po zamontowaniu LPG, musiałem przeczyścić silnik krokowy. W razie wszelkich pytań, można śmiało pisać: hugomaniak@interia.pl Pozdrawiam i życzę wiele frajdy z jazdy! Gumowych drzew i prostych zakrętów!

Ocena ogólna

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Używałem auta do sportu, jak i na co dzień. Przejechałem nim 90.000km, z czego 80.000 w LPG. Jako instalację polecam BRC SEQUENT 24 - jest rewelacyjna, absulotnie żadnych problemów (wystarczy regularnie dbać o wymianę filtrów). Prowadzenie wozu doskonałe na kołach 195/45/15R. Nie jest to wąska opona, zwiększone opory tarcia lekko osłabiają i tak świetne przyspieszenie, ale za to dają ogrom pewności i lepszego trzymania w zakrętach - przy ciągłym dodawaniu gazu. Jeżdżę również równolegle bliźniaczym Lancerem w kombi z tym samym silnikiem i za kilka dnia zamontuję w nim w/w instalację LPG. Na tych samych kołach niestety Lancer nie jest już tak rewelacyjny w zakrętach, gdyż jest najnormalniej na świecie o wiele dłuższy. Fenomen Colta to stosunek jego długości do rozstawu kół. Przerobiłem w Colcie kilka rozmiarów kół i tak: R13 - super do wyrywania spod świateł (słabo w zakrętach, świetne na dziury, standardowo montowane w pojeździe), R14 na dużym balonie - lepsze trzymanie w zakrętach i fantastyczne tłumienie nierówności, R15 - świetna przyczepność w zakrętach, ale może podbić przy bardzo dużych prędkościach i czuć nierówności, koleiny. Odnośnie blacharki: niestety szału nie ma, gdyż prawie każdy dach z tego rocznika ma 2 poprzeczne pasy rdzy, nadkola - korozja (normalne przy braku garażowania, więc należy wymieniać reperaturki), rdzewieje bardzo często element blachy w kącie 90st. przy nogach pasażerów. Oświetlenie nie jest najlepsze, warto zainwestować w dobre żarówki jak OSRAM NIGHT BREAKER, które zdecydowanie poprawią jakość świecenia. Korozja układu wydechowego to normalna sprawa. W wersjach z bębnami z tyłu - hamulec ręczny jest bajeczny i diabelsko trzyma (przy dobrym naciągnięciu linki), warto wyciągnąć wykładzinę (odkręcając fotele) i wyprać ją, gdyż zalega tam wiele najróżniejszych żyjątek (jak w każdym w tym wieku aucie. Fotele wygodne. Często dochodzi do zgrzytania w skrzyni biegów - nie opłaca się naprawiać, lepiej kupić inną 300-400zł. Zajeździłem 3 silniki - zawsze powód, to cieknący Zimmering, co może świadczyć o leżącym wale (zużyte panewki), lub złym spasowaniu ściany bocznej silnika. Silnik baaardzo elastyczny i żwawy. Dopiero po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów katowania, zaczęły występować ubytki oleju. Świetny samochód do miasta oraz na trasę. Spalanie w benzynie to 7-8l/100km przy jeździe 100km/h, przy 120-160km/h 8,6-10l/100km. W LPG jest tak: super oszczędna jazda na trasie 80-90-100km/h 6,8-7,3l/100km, przy 110-120km/h - 7,5 - ok.9l/100km, przy 130-180km/h 9,7 - niecałe 11l/100km. Jazda po mieście dynamiczna to 10l/100km. Warto zainwestować w dobry gaz (2800zł), bo bardzo szybko się spłaci. Niedługo po zamontowaniu LPG, musiałem przeczyścić silnik krokowy. W razie wszelkich pytań, można śmiało pisać: hugomaniak@interia.pl Pozdrawiam i życzę wiele frajdy z jazdy! Gumowych drzew i prostych zakrętów!

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

6/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii