Opinia Mitsubishi Galant 2.0 0KM (turbo diesel) hatchback 1995r., ocena użytkownika (jtp)

Mitsubishi Galant 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 0KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 256 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2009-07-12

liczba wyświetleń: 2111

Spalanie

Warszawa - Szczecin - Warszawa na zbiorniku paliwa. Tylko bez ekstremów normalna jazda trakcyjna.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie naprawiana uszczelka pod głowicą. Reszta to drobiazgi. Musi być olej pełny syntetyk i to dobrej jakości. To jest turbo. Mój ma 265 000 i pełny syntetyk dla silników mocno obciążonych.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wymiana oleju co 10 000 bezwzględnie. Nie oszczędzać. To nie Ople , które latają po 30 000 bez wymiany oleju - to jest jakieś chore lub chwyt marketingowy. Płyn chłodniczy - ważna sprawa. Sprawny wentylator chłodnicy oleju. Pełny bak , czyste szyby i w Polskę jedziemy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Nie wymagającym do normalnego użytku . Nigdy nie zawiódł mnie w trasie.

Ocena ogólna

Auto generalnie dobre i ma duszę. Mogę polecić. Nie wspomniałem ,że mój model był wyprodukowany na wschodzie w kraju kwitnącej wiśni.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Jest OK , nie ma co narzekać. Przy większej prędkości wspomaganie się zmniejsza i daje zdecydowanie większą kontrolę nad trakcją. Stabilny , można mu ufać.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Generalnie może być dla niewybrednych. Ma kopa , ale to nie benzyna. Z lotnego startu lepszy niż benzyna z podobnym silnikiem. Porombany układ chłodzenia w tym modelu , bardziej już go nie mogli skomplikować. Ma tendencje do przegrzewania. Uszczelka pod głowicą wytrzymuje jakieś 200 000 + 40-50 tyś.Później problemy.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

No może być , jest stabilny podczas jazdy pod warunkiem ,że ma sprawne amortyzatory . Tył Kayaba , przód Bilstein. Znakomite połączenie. Ale Kayaba na tyle może pęknąć przy dużym obciążeniu i wpadnięciu w wyrwę. Oceniam na OK szczególnie przy dużej prędkości i zakrętach.W porównaniu z mondeo galant jest zdecydowanie stabilniejszy na zakrętach , można doginać bez redukcji biegów. Idzie pięknie

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Jest jak jest. Może ogólnie być.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Beznadzieja z wentylacją. Ciepło z silnika przedostaje się na nogi , koszmar w lecie. Grzanie OK

Wentylacja i ogrzewanie

2/10

Widoczność

OK

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Ten model ma mało elektroniki dlatego dostaje najwyższy punkt. I to jest jego bardo duża zaleta.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Głównie końcówki drążków i niestety górne wahacze . To jest jego słaby punkt. Wahacz górny lewy i prawy są słabej trwałości . Różne zakładałem i taki ich urok. Dają się regenerować i spełniają swoje zadania. Poprzedni model galanta 89-91 miał lepsze zawieszenie.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Beznadzieja.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

To jedna z zalet , oszczędny , solidny.

Komfort jazdy

autor opinii