Opinia Mitsubishi Lancer Evolution IX MR 2.0 286KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2006r., ocena użytkownika (f3h)

Mitsubishi Lancer Evolution IX MR 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 286KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 35 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-12-12

liczba wyświetleń: 4389

Spalanie

To zależy, najtwardsi spalili na trasie Evo GT400 (400KM) nawet 9 l !!! Powiem tak, jeżeli się jeździ ostro to poniżej 16 l w mieście się nie zejdzie
benzyna
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
11.00
-.--
Cykl mieszany
13.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy wersja amerykańska "US" czy europejska "EU" i jak mocno bita. Nie kupujcie takiego samochodu po tzw. "dachu" i po jakieś mocnej "dupie". Nie spasujecie tego tak żeby robiła 2 ślady. Unikajcie też dużych przebiegów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Myjcie go raz na 4-5 dni. To będzie wasza wizytówka, to jest zaszczyt że możecie podróżować takim autkiem, dużo ludzi będzie się za nim oglądało.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludziom z doświadczeniem w jeździe samochodami z napędem 4x4, Samochód idealny na przejażdżki szutrowe i do miasta też się nadaje, lecz trzeba myśleć co się robi z tym autkiem bo bardzo prosto o tragiczne zakończenie jazdy nim

Ocena ogólna

Samochód dla ludzi którzy posiadają przynajmniej jeszcze jeden samochód, i to co powiem możne się wydawać śmieszne, w dieslu. Niestety na paliwo do Evo można wydać od 2000 pln miesięcznie do nawet 8000. Niestety przy ostrej jeździe będziemy musieli go tankować przynajmniej 1 raz dziennie!, a wchodzi 55 l !

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenie Evki jest naprawdę wyśmienite, układ kierowniczy bardzo dobrze spasowany z zawieszeniem, które pozwala na dużo swobody podczas szybkiej jazdy po zakrętach jak i prostych. Niestety bardzo dużym minusem jest niemożność szybkiego zaparkowania, 1.25 bo tyle wynosi obrót kierownicy bardzo w tym przeszkadza. Ale powiem szczerze że zamiast tego mamy bardzo wrażliwy i mega dokładny układ kierowniczy. Hamulce seryjne mimo 4 tłoczków na każdy zacisk z przodu i 2 tłoczków na zaciski tył, trzeba zmodyfikować pod swój styl jazdy.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Tu nie mogę nic powiedzieć. Seryjne Evo jeździ bardzo dobrze. Ja posiadam Evo US i nie widzę różnicy w przyspieszaniu z wersją EU. Każdy sam powinien się nią przejechać :)

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resorowanie czy takie czy takie to nie ma znaczenia. jeżeli posiadamy wersje P03 lub MR (tylko US) to nie mamy czym się martwić. Amortyzatory z wyższej półki dają rade na warszawskich drogach. Niestety mam zastrzeżenia do foteli z przodu. Fotele są sygnowane znaną w całym świecie firmą RECARO a mimo to osobom wysokim lub tęgim (taką ja jestem) źle się układa dolna część kręgosłupa co prowadzi do tego że bez poduszki ani rusz... Wyciszenie to już inna kwestia, musi być słychać rasowe brzmienie 2 litrów z turbo :) bo po to się kupuje taką zabawkę :)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

przestrzeń nie jest ważna w tak odosobnionym samochodzie, tu ważne jest że wszystkie guziki i przełączniki są pod ręką. Bagażnik duży, Sub wszedł i jeszcze sporo miejsca zostało. Wykończenie genialnie spasowane. Ogromny + za brak trzasków plastików. Wszystkie siedzą penie na swoim miejscu. Karoseria w lepszych wersjach maja np. dach aluminiowy :)

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nic dodać nic ująć

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Perfekcyjna widoczność do przodu, Niestety do tyłu już nie jest tak świetnie, bo widok zasłania tylna lotka, ale bezpieczeństwo jest ważniejsze i lepiej mieć lepszy docisk z tyłu niż go nie mieć wcale :)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Dużo elektroniki którą bardzo łatwo zmodyfikować. Japończycy wiedzieli co robić. Można szereg wskaźników zamontować i tak naprawdę nie napocić się przy tym.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jeżeli chcielibyśmy naprawiać w ASO to przygotujmy się na bardzo wysokie ceny, a jeżeli był wypadek to tylko i wyłącznie przez ASO bezgotówkowo. TO najlepszy sposób. pozostaje jeszcze rynek Aukcji średnio: maglownica (która padnie tylko przy wypadku) kosztuje w ASO 12.000 tys pln, ale można takową załatwić nową w opakowaniu fabrycznym i za 3000 tys.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

4x4 z trzema trybami pracy: \\r\\n\\r\\nTarmac - przeniesienie napędu 50/50\\r\\nGravel - przeniesienie napędu 30/70\\r\\nSnow - przeniesienie napędu 70/30\\r\\n\\r\\nMożna po szarżować :)

Napęd

autor opinii