Opinia Nissan Micra Face-lifting 1.0 16V 55KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (5ks)

Nissan Micra Face-lifting 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.0 16V 55KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-12

liczba wyświetleń: 5261

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
4.70
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

szczegulną uwagę zwróćcie na.....kolor nadwozia, bo ze wszystkim dacie sobie radę.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

lepiej utrzymywać wyższe obroty silnika kosztem 1 l/100km dacie dobre warunki pracy temu silnikowi a wasza jazda będzie bezpieczniejsza

Ocena ogólna

bardzo dobry samochód dla rodziców z małym dzieckiem, ekonomiczny a zarazem dynamiczny. przystępna cena modeli K11 w stosunku do konkurencji. niedroga eksploatacja ponieważ samochód jest mało awaryjny. bardzo przyzwoity design do dziś nie przynosi wstydu, dobre materiały wykończeniowe dają poczucie że jest to auto zaprojektowane z myślą dla estetyków , nie pomijając przy tym funkcjonalności. dobre silniki wielopunktowy wtrysk dopracowany bardzo dobrze i 16 zaworów to daje przyjemną pracę silnika.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

zawieszenie miękkie ale skuteczne świetnie działający układ stabilizatorów auto nurkuje w zakręty nie wynosi je na zewnętrzną auto bez wspomagania ale przy tym rozstawie kół nie ma to większego znaczenia.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

elastyczność silnika to wielki plus możesz jechać 60km/h na 5 biegu!!!, choć samochód najlepiej się czuje przy obrotach rzędu 3700-4200 obr/min przy przyspieszaniu warto potrzymać auto na niższym biegu na tzw jazdę dynamiczną. może to brzmi śmiesznie ale micra przy masie 730 kg jest autem dynamicznym. super do jazdy w mieście.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Fotele bardzo wygodne w części siedziska niestety na oparciu brakuje regulacji części lędźwiowej i brak trzymania bocznego ( ważne przy wyczuciu trakcji pojazdu)ale ogólna ocena 6 wiem co piszę bo jestem konstruktorem siedzeń samochodowych. silnik pracuje cicho dokucza dopiero powyżej4000 obr/min na wolnych obrotach słychać tylko wentylatory od nadmuchu (głośne).

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

jak na tak małe autko miejsca dość dużo z przodu ale z tyłu wygodnie pojadą 2 osoby (na krótkiej trasie)bagażnik wystarczy na zapakowanie podręcznego bagażu i lodówki turystycznej (choć raz zrobiłem nim 450 km w jedną stronę w 5 osób na pokładzie i bagażem dla wszystkich na weekend w górach a torebki kosmetyczne naszych kobiet były wielkości torby z bazaru od braci ze wschodu)ergonomia nie zaskakuje wszystko pod ręką i estetyczne (wersja po face-liftingu) w starszych modelach K11 było trochę gorzej.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

ogzrzewanie działa dobrze ale słaba wentylacja.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

samochód jest jak szklana kula wąskie słupki i duże szyby dają pełną widoczność, dotego wielką pomocą są sferyczne lusterka.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

słaby nadmuch było dobrze jak przesiadłem się z \\\\"malucha\\\\" ale po krótkim czasie przywykłem i jest to teraz dla mnie duży minus (moje auto mie ma klimatyzacji).

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

jak już napisałem auto przez dwa lata oprócz typowych napraw eksploatacyjnych nie spędza snu z powiek i zawsze gotowe czeka na ciebie w garażu. koszty eksploatacyjne serwisowe czyli płyny serwisowe, szczęki hamulcowe, filtry oraz biorąc pod uwagę stan naszych dróg łączniki stabilizatorów to ceny części jak przy każdym pojeździe tej klasy i tego rocznika. dużo też zaoszczędzicie przeprowadzając te naprawy samemu bo wszystko jest dziecinnie proste.

Niezawodność

autor opinii
Sławomir