Opinia Nissan Pathfinder 2.5 174KM (olej napędowy) terenowy 2005r., ocena użytkownika (242g)

Nissan Pathfinder 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.5 174KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 107 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2013-07-20

liczba wyświetleń: 2239

Spalanie

Było mniejsze spalanie na nominalnych oponach - średnio w cyklu mieszanych nie było większe niz 10l/100. Wzrosło po wymianie ogumienia na większe i z bieżnikiem bardziej terenowym - AT
diesel
gaz
Miasto
11.50
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
11.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Ocena ogólna

Ocena byłaby wyższa gdyby nie korozja nadwozia. Aktualnie jestem w trakcie wymiany korespondencji z Nissanem na Węgrzech - zobaczymy jaki będzie finał. Samochód generalnie fajny, ale dopiero jak dołożyłem blokadę tylnego mostu i zmieniłem zawieszenie

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Przy standardowym zawieszeniu pojazd myszkował, mocno pochylał się na zakretach. Wymieniłem amortyzatory i sprezyny na off-roadowe i jest super. Samochód podniesiony o 5cm więc prowadzenie powinno byc gorsze - jest wprost przeciwnie - prowadzi się znacznie lepiej niż wcześniej, nawet przy większych prędkościach super trzyma się w zakretach

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Zdecydowanie lepszy manual niz automat - automat źle zestrojony, za wysoko przełącza i znacznie większe jest spalanie. Manual 6 biegowy bardzo dobry

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Mam wymienione zawieszenie na Lovells i jest super. Fotele przednie mają trochę za liche boczne trzymanie

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Korozja tylnej klapy po 3 latach, po kolejnych trzech korozja ponowna tylnej klapy, tylnych błotników i tylnych drzwi (purchle na płaskich powierzchniach) - w samochodzie za ponad 200tyś zł to skandal.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

1/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dość wolno się nagrzewa w zimie

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Rewelacyjna kamera cofania

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika bez zastrzeżeń. Słabe zabezpieczenie przewodów pod podłogą - doszło do uszkodzenia wiązki od poziomowania świateł.

Elektryka

6/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Wada fabryczna - błąd przy fabrycznym montażu skrzyni - spieprzył jakiś Hiszpan. I tak dobrze, że w fabryce się przyznali do spartolenia montażu bo nasz serwis rwał włosy z głowy i blisko było do wymiany całej skrzyni. Objawem było wyskakiwanie 6 biegu po odjęciu gazu.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Korozja nadwozia to skandal

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

autor opinii
Kazik