Opinia Nissan Primera 1.8 114KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 2000r., ocena użytkownika (t2p)

Nissan Primera 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 114KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 110 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 2131

Spalanie

Posiadam zamontowaną sekwencyjną instalację gazową, którą użytkuję bez problemów. Silnik idealnie pracuje. Dlatego przy cenach LPG ok. 2.10 PLN za litr mam prawo mówić, że jet to auto bardzo ekonomiczne. POLECAM.
benzyna
gaz
Miasto
8.50
8.90
Trasa
6.70
7.00
Cykl mieszany
7.50
8.20

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan zawieszenia. Niestety jest ono zaawansowane technologicznie a polskie drogi są dalej w okresie międzywojennym!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na przepalające się żarówki w przednich reflektorach, trochę za często.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu do modelu P-12.

Ocena ogólna

Samochód nudny stylistycznie ale posiada wszelkie atuty dla samochodu rodzinnego, ekonomicznego, bezawaryjnego. Oczywiście też nie lubią tego samochodu złodzieje. Nie martwię się, że po wyjściu z marketu będę go szukał i nie znajdę. Jeszcze raz polecam.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Ogólnie samochód prowadzi się pewnie, nie zaskoczy nieprzewidywalnym zachowaniem na łuku jezdni czy też podczas ostrego hamowania. Troszkę niepokojąca jest zbyt długa droga hamowania ale można wybaczyć.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Jednostka napędowa nie jest w tym modelu optymalna ale za to jakościowo bez zarzutu!

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

W tej kategorii samochód według mnie wypada zdecydowanie dobrze a nawet bardzo dobrze.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód w tej kategorii prawie idealny gdyby nie malutka przestrzeń bagażowa po złożeniu tylnych oparć. Niestety konstruktorzy nie przewidzieli, że w Polsce auta służą nie tylko do jazdy ale również do przewożenia większych gabarytowo rzeczy. Muszę nieraz korzystać z udogodnień dużo mniejszego samochodu (DAEWOO TICO) aby móc przewieść np. drzwi.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Brak nawiewu na pasażerów siedzących z tyłu. Córka na mnie się złości, że klima pracuje a u niej z tyłu jest zbyt gorąco.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Ideał.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

IDEAŁ. Nie ma co komentować. Dopóki samochodem nie zajęli się francuscy inżynierowie (model P-12) wszystko jest OK.

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nie wiem czy są bardziej bezawaryjne samochody niż japońskie! Oczywiście piszę o samochodach, w których nie "mieszali" europejscy inżynierowie!

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mała przestrzeń bagażowa po złożeniu tylnego oparcia.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Prawie ideał.

Niezawodność

autor opinii