Opinia Nissan Primera P11 2.0 131KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (21h5)

Nissan Primera P11 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 131KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 227 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2011-02-18

liczba wyświetleń: 2960

Spalanie

Taki smok musi jeść. Mam ciężką nogę a i tak nie mam podstaw do narzekań
benzyna
gaz
Miasto
10.00
11.00
Trasa
7.50
8.50
Cykl mieszany
9.00
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Łapy tylnych amortyzatorów, wycieki, hamulce,

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Hmmm....najlepiej na bezpieczeństwo, ponieważ auto nie wymaga od użytkownika niańczenia

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osoby, których nie stać na auto powyżej 10 tyś, które nie lubią kupować i naprawiać, które lubią czuć moc pod prawą nogą i nie płakać na stacjach benzynowych. Auto piękne ne jest, ani ładne ale funkcjonalne

Ocena ogólna

Na 13 lat i ćwierć miliona przebiegu auto ma doskonałą kondycje. Rozrząd na łańcuch, proste zawieszenie, nieskomplikowany silnik, mało wodotrysków = niskie koszty. Primery są dobrze wyposażone i wygodne, wdzięczne jak sie wszystko robi na czas. Wielkim atutem Primer w porównaniu z autami z tamtych lat jest oświetlenie przednie (Valeo), jakie żarówki by nie były, świeci jasno i dokladnie

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Z hamulcami jest problem z zapiekaniem się tylnych no i czasami szwankuje czujnik ABS-u - u mnie tylko zapiekły się cylinderki - koszt z robocizną -100 PLN

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silniki japońskie lubią wysokie obroty, dopiero od 5000 obrotów diabeł się w nich budzi. Mimo tego nie odbija sie to na spalaniu. Skrzynia wiekowa, chodzi nieraz ciężko ale bez większych problemów

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Z pełną obsadą trochę prowadza ale i same auto trochę waży. Silnik daje radę, trochę go słychać powyżej 3 tyś obrotów

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

W kabinie przestronnie, ergonomia - jak to u japońca, wszystko pod ręką i tam gdzie ma być - intuicyjna obsługa. Zaaranżować można sobie tylko uchwyt na telefon bądź navi...

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Chociaż słyszalem opinie o problemach z parowaniem szyb to u mnie tego tematu nie ma. Auto się bardzo szybko nagrzewa (przy -10 po ok 2-3 km mam co najmniej 40 stopni na silniku). Ładnie trzyma temp - nie grzeje sie w korkach i nie schladza w jeździe pod wiatr. Wentylator mógłby być bardziej wydajny

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Do przodu widzimy wszystko (chyba, że ktoś kurdupel), do tyłu już niespecjalnie(sedan) a lusterka jak by były większe to byłoby idealnie

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko działa, no oprócz silniczka krokowego w obrotomierzu i prędkościomierzu bo potrafi sie zepsuć (naprawa samemu w 3h)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ceny części zamiennych są bardzo rozpięte. Eksploatacyjne tanio, nietypowe już potrafią zaskoczyć. Naprawy są proste bo i konstrukcja nieskomplikowana. Każdy mechanik da radę. Na szczęście jest dużo zamienników. Napewno Primera nie jest częstym gościem warsztatów

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Obawiałem sie że będzie mi palił jak banda smoków a tu niespodzianka. Przy -12, -17 na odcinkach 15-20 km wyszło 13,5 l LPG

Spalanie

autor opinii