Opinia Nissan Primera P11.144 1.8 114KM (benzyna) hatchback 2001r., ocena użytkownika (ryj)

Nissan Primera P11.144 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 114KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 74 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-03-11

liczba wyświetleń: 8119

Spalanie

Auto mam od kilku miesiecy. Jezdze tylko po miescie (Lodz) i to w godzinach szczytu przebijam sie przez centrum. Nie ganiam jak oszalaly, ale tez nie oszczedzam paliwa i spalam ok. 10 l/ 100 km. Jak przyszly srogie mrozy i obfite opady sniegu, to spalil 12 l /100 km (jak odsniezalem auto, to silnik pracowal. Podobnie jak mam spekane lodem szyby - nie szoruje ich skrobaczka a czekam az sie wnetrze nagrzeje i lod 'zacznie odpuszczac' - bardzo szybko sie nagrzewa) Trasy w nim nie robilem.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Standardowo: czy nie bity, czy 'ruda' go nie zzera (sa dobrze zabezpieczone). Ponadto lubia wytluc sie wahacze przednie gorne i czasem polosie leca (przeczytane na forach i potwierdzone przez mechanika).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Sprawdzac olej (rozrzad na lancuchu) i plyny :)

Ocena ogólna

Zdecydowalem sie na Primere ze wzgledu na opinie o tym aucie. Bezawaryjne, przestronne i bardzo fajne auto. W zyciu bym go nie zamienil (no chyba, ze na Subaru Forester albo Jeep Grand Cherokee :) )

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Nieduzy promien skretu (w porownaniu do Hondy Civic z 2002, ktora jest tylko 5 cm krotsza) - wymaga przyzwyczajenia sie. Hamulce przod i tyl tarczowe. Moim zdaniem pedal hamulca nieco za miekki. Auto prowadzi sie pewnie i wygodnie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Przy zimnym silniku skrzynia pracuje topornie (znow w odniesieniu do Hondy Civic, ktorej skrzynia jest po prostu genialna) - czasem problem z wrzuceniem 1 lub 2 biegu. Jak sie rozgrzeje dziala poprawnie. Auto trzeba krecic do co najmniej 3500 rpm, zeby moc wyprzedzac na wyzszych biegach. Osobiscie redukuje zwykle do 3 przy wyprzedzaniu (od ok. 2800 rpm - po prostu ogien :) ). No ale jak kazdy japonczyk lubi wyzsze obroty. Przy obrotach ponizej 2400 rpm zbiera sie jak woz z weglem.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest OK. Ani za twarde ani za miekkie - komfort przy jednoczesnym zachowaniu pewnosci jazdy (jezdzi jak przyklejony). Fotele z przodu bardzo wygodne - dobre trzymanie boczne, odpowiednia twardosc zapewnia komfort. W dodatku fotel kierowcy ma czesc udowa regulowana w 2 miejscach, zas czesc ledzwiowa ma swietna dzwignie, ktora opuszcza/podnosi dodatkowe 'wybrzuszenie' w okolicach krzyza (przeswietny pomysl). Z tylu miejsca nie jest zbyt duzo (mam 185 cm i za mna miejsca jest po prostu malo - nie chcialbym tam siedziec w przypadku dluzszej podrozy :) ). Wyciszenie wnetrza jest dostatecznie dobre. Silnik dosc glosno pracuje i jesli ktos lubi jezdzic w ciszy, to moze byc nieco zawiedziony. Na szczescie jego brzmienie jest bardzo przyjemne dla ucha (mojego) - niskie i rasowe.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Samochod ma przeogromny bagaznik(spokojnie 2 duze walizy podrozne sie mieszcza i jest jeszcze miejsce). Niestety nie ma nic za darmo - kosztem jest zmiejszona przestrzen dla pasazerow siedzacych z tylu. Przyciski, pokretla i wszystko inne, czym mozna 'klikac', sa bardzo intuicyjne i wygodne. Wszystko na swoim miejscu. Auto jest 'pudelkowate' (klasyczne: dluga maska i dosc dlugi 'tyl'), jednak prezentuje sie wspaniale. Wersja, ktora mam jest po liftingu (P11.144), co w polaczeniu z lampami ksenonowymi i aluminiowymi obreczami kol daje swietny efekt. Agresywnosci dodaje niski pomrok silnika. Swietnym pomyslem inzynierow Nissana bylo zastosowanie podlokietnika pod prawa reke kierowcy (pod spodem ma 2 schowki). Wykonczenie dobrze spasowane. Czesciowo skora. Dodatkowo mam biale fabryczne zegary. Ogolnie: szykownie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto nagrzewa sie bardzo szybko. Nie straszne mu byly srogie mrozy, ktore byly w tym roku. Wentylacja swietna pod wzgledem wydajnosci. Niestety wentylator halasuje. Klimatyzacja dziala bez najmniejszych zastrzezen.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widocznosc do przodu jest bardzo dobra. Nieco slabiej przestawia sie sytuacja z tylu - szyba jest ogromna, jednak z wnetrza ograniczona masywnymi slupkami. Lusterka mam podgrzewane (momentalnie lod sie roztapia). Lewe asferyczne. Widocznosc bardzo dobra.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Co prawda jezdze nim od niedawna, ale nie mialem zadnych niemilych niespodzianek z elektryka. Wszystkie szyby, podgrzewanie lusterek, zmieniarka,wszystkie przycisku we wnetrzu dzialaja na medal. Fabryczne radio + CD (zmieniarka na 6 plyt) + 6 glosnikow sprawuja sie bez zarzutow.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nie mialem zadnych napraw - kupione jako 8 letnie z nieduzym przebiegiem.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

W sumie auto niczym mnie nie zaskoczylo :). Wiedzialem, ze kupuje dobry, niezawodny samochod (inaczej bym sie nie zdecydowal ;) ).

Niezawodność

autor opinii