Opinia Nissan Primera P11 2.0 SR20DE 140KM (benzyna+gaz) kombi 2001r., ocena użytkownika (25nn)

Nissan Primera P11 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 SR20DE 140KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 332 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2018-01-16

liczba wyświetleń: 2159

Spalanie

I tu pozytywne zaskoczenie, japoński oszczędny i mocny silnik. Gaz to podstawa w tym modelu. Pije olej, więc powinna być rubryka do zużycia oleju - ok. 0,5L/1kkm, nie jest źle, ale trzeba pamiętać o dolewkach.
benzyna
gaz
Miasto
12.50
13.50
Trasa
8.50
10.50
Cykl mieszany
10.00
11.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przebieg - gdy niewielki w stosunku do wieku, to podejrzane. Ponieważ auto się nie psuje to sporo jeździ.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pilnować poziomu oleju, sprawdzać co 1000km, dolewać częściej niż w innych modelach, bo lubi wypić i nie jest to wada i się nie pogarsza. Taki sam wynik zużycia po przejechaniu 100kkm świadczy o tym, że jeszcze i kolejne 100kkm zrobi :]

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto dla ceniących sobie czas, który mogli by stracić na naprawy aut innych marek :)

Ocena ogólna

Świetny model do długich wyjazdów, ale i na przeprowadzki, budowę, większą rodzinę. Mechanicznie rewelacja, jeździć, jeździć i jeździć. Primera P11 NIE ZNA pojęcia "laweta". Gdyby nie rdza, z uwagi na słabszy ocynk niż Niemców - ocena była by max.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie zależne oczywiście od jakości opon, jeżeli nie ruszasz z piskiem co zielone to na średniej klasy oponach zrobisz nawet 40kkm i nadal będziesz czuć, że auto jest przyklejone do nawierzchni. Hamulce- lepiej założyć miękkie klocki i niech się szybciej zetrą, ale za to masz lepsze hamowanie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Trwałość silnika, opartego na łańcuchu rozrządu i świetnej głowicy, to niewątpliwie największa zaleta tego modelu, nawet przy jeżdzie na gazie. Skrzynia troszkę wolno reaguje, ale się nie psuje :). Przyśpiechy jak na 1,5t auta bez turbo są zadawalające, a nawet po 300kkm daje radę fabrycznie się rozkręcić

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie nie sprawia problemów, jak się nie szarżuje leśnych kolein za często to jeżdżąc po (coraz lepszych w Polsce) drogach, można spokojnie cieszyć się bezstukowym komfortem przez dziesiątki tyś. km. Co kilkadziesiąt kkm zaleca się wymienić tuleje wahaczy przednich (przeciętnie z robocizną ok. 220zł na obie str.). Głośność znaczna jak się wyjdzie ponad 4 kobr, potem ponad 150km/h szum powietrza, jak w każdym podobnym kombi ;)

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo ładowne auto, i nawet z kompletem pasażerów na lotnisko z bagażami dodatkowymi można jechać swobodnie. Po złożeniu siedzeń można wozić meble lub materiały budowlane. Niestety rdza, jak to w japanach, robi z wiekiem swoje, najlepiej garażować i jeździć latami.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dość szybko się nagrzewa, przydała by się podgrzewana przednia szyba, choć może to zbytek szczęścia. Klimatyzacja szybko daje radę z mgłą na szybach, nawet z pasażerami w środku.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Zawracanie, cofanie, wyprzedzanie - bułka z masłem. Może kawałek martwego pola przód lewy, ale to już indywidualna ocena.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Przez całe lata jeżdżenia brak większych elektro-problemów, normalne zużycie materiałów, ale komputer i ważniejsze podzespoły bez awarii. Bardzo udany model, a gniazdo OBDII pozwala monitorować elektronikę z poziomu smartfona (mając transmiter).

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Japońska jakość mechaniki, niezauważalna awaryjność, zużycie jedynie naturalne i części zużywają się dużo dłużej niż np. w samochodach na "F" ;), wiem bo miałm wcześniej Fiata.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Błotniki nie przechodzą dobrze próby czasu.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Po prostu bardzo udany model Nissan'a, póki nie pojawił się francusko-napędzany następca od 2002r.

Niezawodność

autor opinii
Radek