Opinia Nissan 100NX GTI 2.0 SR20DE 16V DOHC 143KM (benzyna) coupe cabrio 1992r., ocena użytkownika (7ns)

Nissan 100NX GTI 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe cabrio

silnik: 2.0 SR20DE 16V DOHC 143KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 240 000 km

liczba drzwi: 2

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-03-05

liczba wyświetleń: 3598

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
12.50
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak na większość aut. Szczególnym miejscem zapalnym jest stan blachy. Zawieszeniem bym się nie sugerował, bo i tak np. sprowadzony model będzie wymagał nowych amortyzatorów w przeciągu pół roku. Słuchamy czy silnik nie trze łańcuchem rozrządu, czy pracuje równo, czy jak się zagrzeje to wentylator się załącza itp. Raczej standard - jak z kupnem samochodu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Koniecznie pilnować wymiany oleju. Silnik to istny tester właściwości i jakości oleju. Polecam Motul i Valvoline. Praktycznie z reszty robi się woda po 5000km.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Nie tylko dla młodych, choć dla młodego na \\\\"wyszumienie się\\\\" również dobre. Kobietom się podoba. W portfelu trzeba coś mieć, bo oszczędne to to nie jest. Zresztą kto wymaga oszczędności o modelu GTI??

Ocena ogólna

Z wyglądu to to auto albo pokochasz, albo znienawidzisz. Jak się zakochasz to nie szczędź grosza na wymianę części. Nie są tanie, zwłaszcza markowe, zamienniki kiepsko w czasie wychodzą. Zadowolenie ze sprawnego autka gwarantowane. Możliwości tuningu optycznego jak i mechanicznego ogromne. Tanim kosztem można sobie potworka wystrugać.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzenie, przy założeniu że auto ma markowe części zawieszenia, czyli np. KYB, SACHS, auto robi się doskonałe do jazdy codziennej. Nie jest za twardo ani za miękko. Do pełni szczęścia obniżenie o 35/35 lub 40/40 - to gwarant ogromnej frajdy z pokonywanie zakrętów. Układ kierowniczy mógłby mieć większy skręt. O Hamulce trzeba dbać, najtańsze klocki to samobójstwo, minimum półka Ferodo Premium, ABS z tamtych lat to zbędny gadżet.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Elastyczność, rewelacja 5 bieg to zakres od 50 do zamknięcia licznika, większość aut wyplułaby skrzynię. 2 nawet do 120! Biegi wchodzą precyzyjnie, ale przy sprincie należy je bardzo precyzyjnie zapinać. Występują problemy z wrzucniem 1 i/lub wstecznego. Silnik, jedne z najlepszych jednostek napędowych na świecie, to kultowe SR20DE. Przyśpieszenie na poszczególnych biegach to dość subiektywna sprawa, redukcja o dwa biegi i jest ok :).

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Resorowanie jest ok, ale przy założeniu że kupimy markowe komponenty, czyli cena 300~450pln. Wymaganie od 15latk sprawnego zawieszenia to bzdura na naszych drogach. Kupno sprowadzonego = nowe amortyzatory najczęściej z tyłu. Auto lepiej trzyma jak jest dociążone z 200kg, ale to kwestia obniżenia w/w sprężyn. Fotele z przodu rewelacja, wygodne, nie męczące w długiej trasie, trzymające prawie jak kubełki, wygodna kanapa. Wyciszenie zależy od układu wydechowego :P, jak jest cichy, to słychać genialny dźwięk silniczka. Głośne opony potrafią popsuć humor.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu pod dostatkiem, z tyłu dla dziecka lub na sporadyczny przejazd dorosłego. Wszystko pod ręką, na miejscu i precyzyjnie. Bagażnik, bardzo duży, w zasadzie mógłby być mniejszy na korzyść miejsca z tyłu dla pasażerów. Materiały przyzwoitej jakości nawet po 15 latach, wyglądają lepiej niż niektóre 3 letnie Koreańczyki :P. Aranżacja: zależy od fantazji właściciela. Karoseria, uderzone leci w oczach.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Grzeje jak diabeł. A na lato ściągany dach do bagażnika i otrzymujemy pół cabrio. Lans, wypas, cudo. Rarytasem jest klimatyzacja.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Do tyłu trzeba uważać, zwłaszcza przy manewrach parkingowych, no jak w sportowym aucie. Nie umiesz jeździć na lusterka - nie wsiadaj do mocnego auta!

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mały promień skrętu. No zawrócenie na drodze to łamanie na 3 razy...

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przy założeniu, że auto jest zadbane, ten silnik wciąż mnie zaskakuje, to samo prowadzenie. Cieszy, chce się jeździć i jeździć.

Napęd

autor opinii
Krzysztof