Opinia Nissan Pickup 2.4 120KM (olej napędowy) pick-up 2000r., ocena użytkownika (73f)

Nissan Pickup 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: pick-up

silnik: 2.4 120KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 220 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2008-02-19

liczba wyświetleń: 3904

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
11.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan skrzyni biegów i sprzęgła. Trzeba obejrzeć obudowę skrzyni, która przy ostrym ruszaniu uderza o ramę i w rezultacie pęka.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba wykupić rehabilitację kręgosłupa i chodzić zawczasu.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rolnikowi zamiast tarpana albo budowlańcowi bo wchodzi paleta cegły na pakę.

Ocena ogólna

Auto słabe jakościowo, wykonane z użyciem marnych materiałów wykończeniowych, z dużą niestarannością. Błędy konstrukcyjne (mocowanie skrzyni biegów). Głośne i hiper niewygodne.

Ocena ogólna

2/10

Układ jezdny

Pick-up prowadzi się neutralnie. Mimo RWD i braku jakichkolwiek elektronicznych wspomagaczy jest bardzo łatwy do opanowania nawet na śliskiej nawierzchni. Zawieszenie jest bardzo twarde (wysiada kręgosłup) i podatne na bujanie na długich nierównościach (zdarzyło mi się uderzyć głową o podsufitkę na szosie!). Nadwozie bardzo podatne na przechyły w zakrętach. Zbyt mocne wspomaganie.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Silnik wydaje się elastyczny ale na drodze tego nie widać. Muł, do ciągnięcia się razem z innymi ciężarówkami. Podczas wyprzedzania silnik sprawia wrażenie jakby miał wyzionąć ducha. Klekot jak w ciągniku rolniczym. Zgrzyty skrzyni. Na wiejskie drogi a nie na szosę.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Zawieszenie maksymalnie niekomfortowe. Na krótkich nierównościach trzęsie niemiłosiernie. Na długich buja jak huśtawka. Słabe wyciszenie. Fotele za miękkie, brak podparcia odcinka lędźwiowego (zapada się zgarbionym w fotel). Brak trzymania bocznego. Brak podparcia ud. Z tyłu jak w maluchu. Ławeczka z kolanami pod brodą. Nieporozumienie.

Resorowanie bez obciążenia

2/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

2/10

Fotele tylne

1/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Mało miejsca z przodu i jeszcze mniej z tyłu. Tylna kanapa skrzypi na nierównościach obciążona pasażerami. Zatrzaski od schowków ułamują się samoistnie już po kilku tygodniach. Materiały jak z Łady. Zużywają się i mocno zarysowują błyskawicznie od byle draśnięcia. Jedynie wysuwana podstawka na napoje (kompletnie bezużyteczna tak trzęsie) i schowek w podłokietniku oraz za oparciem kanapy zasługują na punkt w aranżacji. Nieporozumienie.

Przestrzeń z przodu

3/10

Przestrzeń z tyłu

2/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

1/10

Bagażnik

1/10

Jakość materiałów i wykończenia

1/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Przeciętnie. Nie wyróżnia się ani pozytywnie ani negatywnie.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Trzeba nauczyć się cofać wyłącznie na lusterka boczne i zapomnieć o tylnej szybie.

Widoczność do przodu

5/10

Widocznośc do tyłu

1/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak na Nissana to beznadziejna awaryjność. Masa drobnych awarii, które ciężko spamiętać przerywana tymi poważnymi i bardzo drogimi. Po przejechaniu 220kkm auto nie nadawało się właściwie do naprawy. Nie była opłacalna. Całe zawieszenie przednie nadawało się do wymiany. Poszło na przetarg.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii