Opinia Opel Astra Edition 2000 2.0 101KM (turbo diesel) hatchback 2000r., ocena użytkownika (yyn)

Opel Astra Edition 2000 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 101KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 235 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-08-03

liczba wyświetleń: 2915

Spalanie

Spalanie z włączoną klimatyzacją. Podobno te silniki "lubią" dobre i pewne paliwo. Dmucham na zimne i tankuję tylko na wybranych stacjach.
diesel
gaz
Miasto
7.10
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na głośność pracy turbiny, ale to chyba przy większości turbodiesli.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie katować samochodu dopóki silnik jest niezagrzany...i analogicznie jeśli silnik jest zagrzany odczekać do 20s i dopiero gasić. Przedłuży to napewno żywotność turbiny.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto ma w jakiś sposób ograniczony budżet, a chce fajne, ładne, oszczędne i niezawodne auto.

Ocena ogólna

Generalnie samochód bardzo pewny. Świetne rozwiązanie, łańcuszek rozrządu który ma chyba dożywotnią gwarancję. Fajny silnik, fajne spalanie. Autko godne uwagi, pomimo bogato wyposażonej wersji, brak usterek związanych z elektroniką. POLECAM!!!

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód świetnie się prowadzi i super hamuje. Polecam zawieszenie od Astry OPC(pasuje bez problemu), klocki hamulcowe Ferodo Premier. NAPRAWDĘ TAKI ZESTAW ROBI CO POTRZEBA:)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Pomimo sporych kół (215/45 R17), samochód naprawdę żwawy, najprawdopodobniej przez wysoki moment obrotowy.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jak już wspomniałem lepsze prowadzenie gwarantuje zawieszenie od OPC. Fotele przednie w mojej Astrze są niestety jak tapczan i w długiej trasie są niewygodne. Z tyłu super. Wyciszenie jest w porządku z wyjątkiem dosyć mocno słyszalnego silnika.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Co do przestrzeni to jest jej sporo przy samochodzie tej klasy. Bagażnik bardzo pojemny!!! Pierwsze ogniska rdzy pojawiły się po około roku w miejscu gdzie obiłem lakier ("goła" blacha bez zabezpieczenia zaczęła rdzewieć dopiero po jakimś roku)SUPER.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Z uwagi na dosyć wysoki tył widoczność do tyłu jest raczej słaba, ale cofanie z lusterek załatwia problem.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Brak jakichkolwiek problemów. Jedyne żarówki jakie się przepalają to chyba tylko stopy...

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Problem z turbiną tydzień po zakupie, niestety spore koszta, ale przy turbo to raczej normalne(całość z mechanikiem i wymianą oleju 1300zł). Następna awaria po ponad 50000 km to termostat, koszt ok 130zł(pół godziny i wymieniony). Później simerblocki mocujące kołyskę silnika, koszt 40zł+mechanik 50zł. Reszta to olej, filtry i klocki hamulcowe. No i jeszcze przegnił mi tylny tłumik:)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zaznaczyłem NIC, ale strasznie slaby ręczny, nawet po wymianie klocków hamulcowych i linki.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii