Opinia Opel Astra GSI 2.0 C20NE 116KM (benzyna) hatchback 1992r., ocena użytkownika (y7g)

Opel Astra GSI 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 C20NE 116KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 263 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-07-17

liczba wyświetleń: 1831

Spalanie

Przy "dziadkowej" jeździe spalanie zmieści się w 7 litrach, ale ten samochód nie lubi jeździć wolno więc jak się "przyciśnie" pedał gazu to spali ok 9 - 9,5l maks. Średnio przy mojej jeździe (25% miasto i wieś - 75% trasa) spala mi 8 litrów.
benzyna
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
7.20
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan karoserii i zawieszenia.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dbać o silnik i karoserię, najlepiej garażować ten sprzęt.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dosłownie każdemu komu nie potrzeny jest samochód 4/5 drzwiowy.

Ocena ogólna

SUPER:)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Moja Asterka posiada sportowe zawieszenie H&R (od niedawna tylne amortyzatory Sachs) więc bardzo dobrze trzyma się drogi, jest bardzo sztywna i zachowuje się nienagannie na zakrętach.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Jeżeli chodzi o silnik to jest naprawdę elastyczny. Dość szybko reaguje na pedał gazu. Ciągnie od samego dołu, gorzej jest na wysokich obrotach.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Na sportowym zawieszeniu jeździ się super i w zakrętach i na prostych ale tylko i wyłącznie na równych drogach. Na nierównościach już nie jest tak komfortowo i w środku robi się dość głośno. Fotele jak na tę klasę samochodu naprawdę wygodne i dobrze trzymają na boki.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu przestrzeni nie jest za dużo. Chociaż ja mam 193 cm wzrostu i wystarcza:) Za to z tyłu jest naprawdę sporo miejsca. Jakość wykończenia w porównaniu z konkurentami (Golf, Escort itp) jest dużo lepsza. Jeżeli chodzi o karoserię, to niestety jest Opel i nadkola tylne sypią się dość szybko. Przełączniki, zegary itp są w łatwo dostępnych i widocznych miejscach.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Z tym jest dość średnio w Asterce.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność jest bardzo dobra, zarówno przez szyby jak i przez lusterka.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Z tym nie miałem problemu ale nie wiem jak było wcześniej.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Części tanie i wiele jeszcze tańszych zamienników.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik C20NE jest super, dość mocny i super elastyczny.

Napęd

autor opinii
kb24