Opinia Opel Astra 1.8 125KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 2001r., ocena użytkownika (7gt)

Opel Astra 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 125KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 280 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-03-01

liczba wyświetleń: 8075

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
10.50
10.50
Trasa
7.00
7.00
Cykl mieszany
8.50
8.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan maski (pojawia się korozja), wycieki z chłodnicy w autach powyżej 6 lat (zwłaszcza z instalacją gazową), poprawne funkcjonowanie wszystkich układów elektrycznych, wyświetlacza centralnego

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Regularne przeglądy (powyżej 200.000 km co 15 tys) i diagnostyka zapewnią, że auto to będzie bardzo dobrym narzędziem pracy przez wiele lat

Ocena ogólna

Polecam ten samochód osobom, które potrzebują auta "do pracy". Nie zawiódł mnie w żadnym momencie (280.000 km przejechane) a i ceny części eksploatacyjnych są w normie (jeszcze niższe są dla wersji silnika 1.6). Można nim pojechać w długą podróż jak i poszaleć w jakimś bezpiecznym miejscu (tor, plac manewrowy, duży parking). Zużycie paliwa, o dziwo, jest lepsze niż w wersji 1.6 ale związane to jest z zastosowaniem 2 oddzielnych komputerów, analizujących styl jazdy i dobierających optymalnie skład mieszanki (wiem to z doświadczenia bo mam za sobą 120.000 km przejechanych Astrą 1.6, która miała 1 komputer)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Porównywałem się na torze moją Astrą II i Vectrami C 2.2, wyposażonymi w systemy TC i ESP. Powiem Wam, że moja Astra doganiała je bez większego kłopotu. Prawdopodobnie związane to było z istotną różnicą mas pojazdów i wpływem automatyki skomplikowanych systemów trakcji. Mój "własny" komputer był w stanie reagować szybciej i efektywniej niż zaawansowana elektronika w Vectrach. Astra prowadzi się bardzo dobrze. Brakuje mi trochę mocy układu wspomagania - przy szybkich ruchach kierownicą pojawia się duży opór ale, na szczęście, takie manewry stosuje się bardzo rzadko i można z tym żyć. W zakrętach zachowuje się poprawnie o ile zawieszenie jest w dobry stanie (ważny jest dobry stan amortyzatorów). Wspomaganie hamulców mogłoby być trochę efektywniejsze ale facet raczej nie będzie miał z tym większych kłopotów

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

1.8 to bardzo dobry silnik jak na takie lekkie auto. Elastyczność, nawet na gazie (wtrysk sekwencyjny) jest bardzo dobra. Wyprzedzanie na krótkich odcinkach nie stanowi kłopotu.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Jak na nieduży samochód resorowanie z obciążeniem jest OK (przećwiczone w opcji 2 dorosłych + 2 dzieci i pełny bagażnik. Wyciszenie spełnia swoje zadanie do prędkości około 110 km/h. Powyżej słychać różnicę ale da się z tym żyć. Uciążliwe stają się prędkości powyżej 130 km/h

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Auto jest dość przestrzenne jak dla rodziny 4-ro osobowej (nawet a kołem zapasowym wewnątrz bagażnika). Jakość tapicerki welurowej w wersji "elegance" jest rewelacyjna - po 7 latach użytkowania nie widać śladów zużycia !!! Irytujące w wersji sedan jest niepraktyczne rozwiązanie zawiasów klapy bagażnika, które wchodzą do wnętrza komory i przez to ograniczają przestrzeń bagażową. W moim przypadku doprowadziły do uszkodzenia lodówki turystycznej, którą włożyłem "na wcisk" do bagażnika.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto ma dość sprawnie działające ogrzewanie ale przy temperaturach poniżej 12 C koniecznym staje się włączanie nawiewu aby szyby nie parowały.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale podczas wchodzenia w zakręt w lewo często słupek skutecznie zasłania to co jest na drodze. Miałem kilka przypadków, że w ostatniej chwili zauważyłem nadjeżdżający pojazd z przeciwnej strony lub przechodnia przechodzącego na drugą stronę ulicy - nawet w czasie jazdy na wprost.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Lewy słupek mocno utrudnia widoczność w czasie skrętów w lewo

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niższe niż w wersji 1.6

Spalanie

autor opinii