Opinia Opel Astra III 1.6 1,6 105KM (benzyna) kombi 2004r., ocena użytkownika (s4v)

Opel Astra III 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.6 1,6 105KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 71 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-04-07

liczba wyświetleń: 4654

Spalanie

W zimie przy dużym śniegu spalił nie więcej jak 8 l. Na trasie przy 90 km/godz. 5,6 l. ale to była tylko próba. Nikt tak nie jeździ po Autobanie. Z pełnym załadunkiem 4 dorosłe osoby + dziecko + bagażnik (BOX) ze Śląska na Pomorze spalił 6,3 l/100 km
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.70
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Raczej na nic.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lać benzynę, wymieniać olej co 20 tys. km, sprawdzać poziom oleju i jeździć ile się da.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto typowo rodzinne na wczasy idealne, dla biznesu i na co dzień. Mało pali więc do pracy też można śmigać. Niestety cena jest za wysoka. Opel produkuje coraz droższe Astry.

Ocena ogólna

Zalety: świetne prowadzenie, duże auto a lekko się prowadzi, dla kobiet tez OK. dobre przyspieszenie jak na 1,6l 105 KM. Pojemny bagażnik, dobry lakier, nawet mocne zadrapanie nie narusza warstwy ochronnej blachy - widać tylko biały podkład. Do wad zaliczę mało miejsca na środku w drugim rzędzie i z przodu dla pasażera. mocowanie klapki bezpieczników odpada po pierwszym otwarciu. Fatalna wymiana żarówek przednich reflektorów. Trzeba włożyc łapę pod nadkole zdjąć klapkę i po omacku zdjąć gume i wymienić żarówkę. Klapkę trudno założyć, bo nie zabardzo pasuje. poza tym lepiej mieć rękawice, bo jak jest błoto na drodze to mamy je na ręce - minus dla OPLA.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto rodzinne o charakterze sportowego zawieszenia. Nisko się siedzi. Brak przechyłów na zakręcie takich jak było w Astrze I Classic. Tutaj zupełnie inny układ jezdny.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik musi wejść na obroty, żeby miał wyraźnego kopa. 1,6 benzyna 105 KM świetnie daje radę. Dla mnie bomba.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie jak w aucie o twardym zawieszeniu. Na trasie ideał, w mieście trochę drży. NA kostce brukowej nie pogadasz bo zagłusza całą kabinę. Fotele przednie trzymają jak w sportowym. Jazda z kompletem pasażerów nie wpływa negatywnie na prowadzenie i resorowanie.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Pasażer z przodu nie rozprostuje nóg - o dziwo mało miejsca dla niego. Wnętrze dość obszerne. Mało schowków. Właściwie jest tylko jeden ten z przodu od strony pasażera. Widoczność zegarów - no cóż, auto dla niezbyt wysokich osób. Ja mam 179 cm i jak wygodnie siądę to nie widzę całej deski - zasłania kierownica - zwłaszcza wskaźniki kierunkowskazów. Auto po 5 latach zaczyna brać rdza na dole klapy bagażnika - jeden mały kwiatek. Auto garażowane.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Długo się nagrzewa w zimie. Za długo.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu znakomita, chociaż poważnym mankamentem jest duże lusterko na środku przedniej szyby - duży minus dla OPLA. Przy skręcaniu w lewo trzeba się schylać żeby dostrzec samochody z prawej strony.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny OK. Uwaga na moduł zapłonowy. Stare świece mogą go uszkodzić a to wydatek w ASO ok 1300 zł. Elektronika od samego początku - od wyjechania z salonu do niczego. Pierwszy padł moduł w kierownicy z klaksonem i sterowaniem radiem. Teraz klakson czasem nie zadziała. Minus dla OPLA

Elektryka

10/10

Elektronika

3/10

Naprawy

ASO wzięło 1200 zł za wymianę wadliwych rzekomo świec i modułu, który one uszkodziły.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Duża awaryjność układu zapłonowego oraz elektroniki w kolumnie kierownicy.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Układ jezdny jest wyśmienity. Astra III nie boi się ostrych zakrętów, nie przechyla się na boki, nie tańczy i trudno wpada w poślizg. To jest po prostu leciutki mało palący czołg.

Układ jezdny

autor opinii
Piotr