Opinia Opel Astra njoy 1.7 dti 75KM (olej napędowy) kombi 2003r., ocena użytkownika (29a)

Opel Astra njoy 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.7 dti 75KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 118 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-08

liczba wyświetleń: 4792

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Elektrykę.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Elektrykę. po za tym nic się nie dzieje.

Ocena ogólna

Dobre auto. wytrzymałe zawieszenie na Polskie dziurawe drogi. Żadnych poważny awarii. Choć psujące się pierdoły wkurzają. Wymieniałem przełącznik kierunkowskazów bo się wyrobił i robił się zwarcie które włączało co jakiś czas światła drogowe. Często się przepalają żarówki świateł mijania co jakieś 25000km. Wymieniałem też kostkę przerywacza kierunkowskazów. Czyli mechanika ok, elektryka do poprawy. Te problemy mają również moi koledze w tych samych modelach astry.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto dobrze się prowadzi pewnie zachowuje się na drodze, dobrze trzyma się w zakrętach. Wspomaganie kierownicy mogłoby byc mocniejsze, ponieważ przy parkowaniu kierownica stawia lekki opór.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Auto całkiem elastyczne jak się jeżdzi w nie więcej jak 2 osoby, przy 4-5 osobach zaczyna brakować mocy. Chcąc mieć dobre przyspieszenie trzeba go trochę przeciągnąć na obrotach tak do 4000-4300 obr/min

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Auto dość dobrze wyciszone, zawieszenie zestrojone dość sztywno dlatego będziemy czuli każdą dziurę w drodze. Dobrze że kabina jest wyciszona top hałas podczas jazdy po nierównościach nie drażni. Ale auto całe drży. Fotel kierowcy nieco za wąski i przy podrużach o dystansie powyżej 200km zaczyna boleć lewa noga na wysokości podudzia. Tylna kanapa wygodna choć nieco rzuca.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Bagażnik duży i foremny. Przy wysokich osobach (185cm wzrostu i powyżej) osoby siedzący z tyłu szorują kolanami po przednich fotelach. Materialy dość dobre choś wnętrze mało finezyjne. Środkowy słupek- kokpit tam gdzie jest radio z beznadziejnego szarego twardego plastyku. Karoseria ok po 4 latach użytkowania auta jako firmowe gdzie szczególnie się o karoseria nie dba nie ma śladów korozji

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima dział dobrze, szybko się nagrzewa i chłodzi. jak na klimę manualną działa naprawdę dobrze.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Jeżeli chodzi o widoczność to bez zarzutu w każdym kierunku, jedynie podczas jazdy po w ostrym zakręcie przednie słupki trochę przeszkadzają.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii