Opinia Opel Astra 1.8 125KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 2001r., ocena użytkownika (7gt)

Opel Astra 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)
silnik: 1.8 125KM (benzyna+gaz)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 280 000 km
liczba drzwi: 4
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 5 lat
data oceny: 2008-03-01
liczba wyświetleń: 5695

Spalanie
 
  benzyna gaz
Miasto 10.50 10.50
Trasa 7.00 7.00
Cykl mieszany 8.50 8.50
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Stan maski (pojawia się korozja), wycieki z chłodnicy w autach powyżej 6 lat (zwłaszcza z instalacją gazową), poprawne funkcjonowanie wszystkich układów elektrycznych, wyświetlacza centralnego
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Regularne przeglądy (powyżej 200.000 km co 15 tys) i diagnostyka zapewnią, że auto to będzie bardzo dobrym narzędziem pracy przez wiele lat
Ocena ogólna
Polecam ten samochód osobom, które potrzebują auta "do pracy". Nie zawiódł mnie w żadnym momencie (280.000 km przejechane) a i ceny części eksploatacyjnych są w normie (jeszcze niższe są dla wersji silnika 1.6). Można nim pojechać w długą podróż jak i poszaleć w jakimś bezpiecznym miejscu (tor, plac manewrowy, duży parking). Zużycie paliwa, o dziwo, jest lepsze niż w wersji 1.6 ale związane to jest z zastosowaniem 2 oddzielnych komputerów, analizujących styl jazdy i dobierających optymalnie skład mieszanki (wiem to z doświadczenia bo mam za sobą 120.000 km przejechanych Astrą 1.6, która miała 1 komputer)
Ocena ogólna
8 / 10
Układ jezdny
Porównywałem się na torze moją Astrą II i Vectrami C 2.2, wyposażonymi w systemy TC i ESP. Powiem Wam, że moja Astra doganiała je bez większego kłopotu. Prawdopodobnie związane to było z istotną różnicą mas pojazdów i wpływem automatyki skomplikowanych systemów trakcji. Mój "własny" komputer był w stanie reagować szybciej i efektywniej niż zaawansowana elektronika w Vectrach. Astra prowadzi się bardzo dobrze. Brakuje mi trochę mocy układu wspomagania - przy szybkich ruchach kierownicą pojawia się duży opór ale, na szczęście, takie manewry stosuje się bardzo rzadko i można z tym żyć. W zakrętach zachowuje się poprawnie o ile zawieszenie jest w dobry stanie (ważny jest dobry stan amortyzatorów). Wspomaganie hamulców mogłoby być trochę efektywniejsze ale facet raczej nie będzie miał z tym większych kłopotów
Prowadzenie auta
9 / 10
Układ kierowniczy
9 / 10
Hamulce
7 / 10
Parkowanie
7 / 10
Napęd
1.8 to bardzo dobry silnik jak na takie lekkie auto. Elastyczność, nawet na gazie (wtrysk sekwencyjny) jest bardzo dobra. Wyprzedzanie na krótkich odcinkach nie stanowi kłopotu.
Elastyczność
9 / 10
Skrzynia biegów
8 / 10
Silnik
10 / 10
Przyspieszenie 0-100km
9 / 10
Przyspieszenie 60-120km
9 / 10
Przyspieszenie 80-120km
8 / 10
Komfort jazdy
Jak na nieduży samochód resorowanie z obciążeniem jest OK (przećwiczone w opcji 2 dorosłych + 2 dzieci i pełny bagażnik. Wyciszenie spełnia swoje zadanie do prędkości około 110 km/h. Powyżej słychać różnicę ale da się z tym żyć. Uciążliwe stają się prędkości powyżej 130 km/h
Resorowanie bez obciążenia
8 / 10
Resorowanie z obciążeniem
7 / 10
Fotele przednie
7 / 10
Fotele tylne
8 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
7 / 10
Wyciszenie
6 / 10
Nadwozie i wnętrze
Auto jest dość przestrzenne jak dla rodziny 4-ro osobowej (nawet a kołem zapasowym wewnątrz bagażnika). Jakość tapicerki welurowej w wersji "elegance" jest rewelacyjna - po 7 latach użytkowania nie widać śladów zużycia !!! Irytujące w wersji sedan jest niepraktyczne rozwiązanie zawiasów klapy bagażnika, które wchodzą do wnętrza komory i przez to ograniczają przestrzeń bagażową. W moim przypadku doprowadziły do uszkodzenia lodówki turystycznej, którą włożyłem "na wcisk" do bagażnika.
Przestrzeń z przodu
7 / 10
Przestrzeń z tyłu
7 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8 / 10
Bagażnik
6 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
9 / 10
Możliwość aranżacji
8 / 10
Karoseria
7 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Auto ma dość sprawnie działające ogrzewanie ale przy temperaturach poniżej 12 C koniecznym staje się włączanie nawiewu aby szyby nie parowały.
Wentylacja i ogrzewanie
7 / 10
Widoczność
Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale podczas wchodzenia w zakręt w lewo często słupek skutecznie zasłania to co jest na drodze. Miałem kilka przypadków, że w ostatniej chwili zauważyłem nadjeżdżający pojazd z przeciwnej strony lub przechodnia przechodzącego na drugą stronę ulicy - nawet w czasie jazdy na wprost.
Widoczność do przodu
6 / 10
Widocznośc do tyłu
8 / 10
Widoczność w lusterkach
8 / 10
Elektryka/Elektronika
 
Elektryka
0 / 10
Elektronika
0 / 10
Naprawy
 
Niezawodność
0 / 10
Koszty napraw
0 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Lewy słupek mocno utrudnia widoczność w czasie skrętów w lewo
Widoczność
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Niższe niż w wersji 1.6
Spalanie
autor opinii