Opinia Opel Astra II Classis 1.6 16v Twinport 105KM (benzyna) hatchback 2008r., ocena użytkownika (g6c)

Opel Astra II Classis 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 16v Twinport 105KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 21 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-04-24

liczba wyświetleń: 6698

Spalanie

Jeśli chodzi o spalenie nie bez znaczenia pozostają warunki pogodowe. W zimie przy mrozach poniżej -10 Astra spalała w MIEŚCIE nawet do 9,6 l/100km, latem wynik ten spadał do 7,2 l/100km. W trasie nie przekraczałem 6,5 l/100km, a jeśli jechałem w miarę płynnie i nie za szybko to mieściłem się w wyniku 5,5 - 6 l/100km. Rekordowo niskie spalanie można uzyskać stosując EKSTREMALNY eko-driving (jadąc w trasie średnio 65 - 70 km/h na 5-tym biegu przy 1800-2000 obr./min.) - Astra spala wtedy niecałe 4,5 l/100 km. Co do rodzaju wlewanego paliwa to nie ma znaczenia czy jeździsz na Pb95 czy Pb98 - pali tyle samo, więc taniej wychodzi na Pb95
benzyna
gaz
Miasto
8.10
-.--
Trasa
6.30
-.--
Cykl mieszany
6.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy nie był "bity" i czy wogóle nie jest "po przejściach"

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na nic - jeśli model nie był "po przejściach"

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Astra jest dobra dla każdego kto bardziej ceni niezawodność od design\\\'erskiej ekstrawagancji. Jest to auto uniwesalne (mówię o hatchbacku), dobre na miasto - bo nie za duże gabarytowo (łatwo się parkuje) i idealne na dalsze wypady - bo ma spory bagażni

Ocena ogólna

Opel Astra II to auto dobre na polskie drogi - sztywne i stabilne. Może nieco za głośno pracuje zawieszenie, ale za to REWELACYJNIE trzyma się drogi. Wersja ze 105-konnym, 16-sto zaworowym silnikem 1,6 to naprawdę przyjemne połączenie osiągów z umiarkowanym poziomem spalania. Póki co Astra nigdy mnie nie zawiodła. Polecam to Auto wszystkim, którzy potrzebują czegoś niezawonego.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Astra bardzo dobrze się prowadzi i REWELACYJNIE trzyma się drogi, ale hamulce mogła by mieć lepsze.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Przyspieszenie jest ok., ale wcześniej jeździłem BMW z silnikiem 2,5 litra, więc po tym doświadzczeniu kwestia przyspieszenia w Astrze (i innych autach z mniejszymi silnikami) pozostawia pewien niedosyt. Ale broń boże nie można powiedzieć, że ponad 100-konna Astra jest mulista. Powyżej 3,5 tys. obrotów, gdy osiąga maksymalny moment obrotowy (150 Nm) zaczyna robić się ciekawie.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

To trzeba otwarto powiedzieć: Praca zawieszenia w Astrze jest głośna, ale z drugiej strony jest to NEJLEPSZE zawieszenie na polskie drogi (czyt. dziury). Jeśli ktoś lubi też autem poszaleć to ten typ zawieszenia (w połączeniu z silnikiem 1,6 i większym) będzie bardzo mu odpowiadał.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Kierowca ma mało miejsca na nogi - to podstawowy mankament. Reszta - ok. a bagażnik (jak na relatywnie niedużego hatchbacka) jest OGROMNY i PAKOWNY - jest do niego łatwy dostęp i dodatkowo (RZECZ WAŻNA) po złożeniu części dzielonego siedzenia naprawdę dużo można ze sobą zabrać

Przestrzeń z przodu

3/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jeśli włączę KLIMĘ jest ok., a tak jakość nawiewów przeciętna - czasami problemy z regulacją ciepła w zimie

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność - super

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Póki co po 21 tys. - bez zastrzeżeń

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Póki auto na gwaracji, to nie ma z nim większych problemów

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii