Opinia Opel Astra Irmscher 1.6 C16SE 100KM (benzyna) hatchback 1995r., ocena użytkownika (2gg)

Opel Astra Irmscher 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback
silnik: 1.6 C16SE 100KM (benzyna)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 236 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 1 rok
data oceny: 2008-02-08
liczba wyświetleń: 4055

Spalanie
 
  benzyna gaz
Miasto 8.50 -.--
Trasa 6.50 -.--
Cykl mieszany 7.50 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Raczej tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Na blacharke, stan tapicerki (fotele ulegaja uszkodzeniom), przeszlosc wypadkowa pojazdu.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Stan oleju, poziom cieczy chlodzacej, zachowaniu pojazdu na drodze (kiepska jakosc lacznikow gumowych w zawieszeniu przednim-wahacze).
Ocena ogólna
Auto dobre lecz bez rewelacji. Tanie w zakupie, nie wymagajace duzych nakladow finansowych, najtansze niemieckie auto i tak lepsze niz Fiat czy Renault :) Ladny wyglad ze wzgledu na oplywowe linie i spojlery Irmschera. Male spalanie jak na starej generacji silnik, elastyczny. Autko odpalasz i jedziesz gdzie zapragniesz niczym cie nie zaskoczy. Ceny czesci zamiennych niskie auto wytrzymuje polskie warunki drogowe.
Ocena ogólna
7 / 10
Układ jezdny
Autko fabrycznie na zawieszeniu Eibach obnizony o 80mm przod i 60mm tyl. Hamulce przednie wentylowane srednica 256mm nawiercane (Brembo). Parkowanie bylo znosne ze wzgledu na dobra widocznosc we wszystkich kierunkach, jedynie zaglowki tylnej kanapy troche przeszkadzaly.
Prowadzenie auta
10 / 10
Układ kierowniczy
7 / 10
Hamulce
8 / 10
Parkowanie
7 / 10
Napęd
C16SE to silnik 1598cm3 na pełnym wtrysku.Bardzo rzadko spotykana konstrukcja w Astrze. Ze wzgledu na sportowy wałek rozrzadu o wiekszym wychyleniu krzywek i konstrukcji 8 zaworowej, silnik "ciagnal" rowno od samego dolu przy czym nie wymagal drogich napraw (poza remontem glowicy przy 215000 km). Byl elastyczny jednak sportowa-krotka skrzynia nie kazdemu podejdzie do gustu. Autko rozpedzalo sie w ok. 10s/100km/h jednak nie przekraczalo 170km/h. Ogolnie polecam bo to perelka. Astry z tym silnikiem poznac mozna po oznaczeniu Si na klapie z tyłu.
Elastyczność
7 / 10
Skrzynia biegów
5 / 10
Silnik
8 / 10
Przyspieszenie 0-100km
7 / 10
Przyspieszenie 60-120km
7 / 10
Przyspieszenie 80-120km
7 / 10
Komfort jazdy
Auto ze sportowym zawieszeniem nie jest zbyt komfortowe. W zasadzie bez roznicy od obciazenia tlumi podobnie. Fotele bardzo wyglodne i dobrze trzymajace w zakretach. Z weluru. Auto jest srednio wyciszone stawiam go w polowie stawki miedzy np. Fiatem Cinquecento a Volkswagenem Golfem III.
Resorowanie bez obciążenia
4 / 10
Resorowanie z obciążeniem
4 / 10
Fotele przednie
8 / 10
Fotele tylne
8 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
7 / 10
Wyciszenie
5 / 10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeni jest standardowo dla autka 4 metrowego w nadwoziu htb. Bagaznik na te klase ogromny z niskim progiem zaladunku i duzym otworem zaladunkowym. Bagaznik ma w miare regularne ksztalty i przez to efektywnie mozna wykozystac go do ostatniego "litra". Ergonomia jak na niemieckie auto przystalo jest dobra jednak znajdziemy niedorobki typu radio umieszczone zbyt nisko czy slabo widoczny licznik kiedy pada nam slonce zza plecow. Materialy uzyte to w 80% plastyk, potrafi z czasem skrzypiec szczegolnie po wiekszym przebiegu po polskich "dziurach". Nie mozna mowic o zlym spasowaniu elementow. Co do demontazu siedzen itp. raczej wszystko przykrecone srubami, prozno tutaj szukac zmyslnych zatrzaskow czy dzwigni- wszystko typowo niemieckie. Karoseria niebo lepsza niz we wczesniejszym Kadettcie "E" dwustronny ocynk jednak tylne nadkola lubia rdzewiec co jest typowe dla Opla nawet we wspolczesnych modelach.
Przestrzeń z przodu
7 / 10
Przestrzeń z tyłu
7 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
6 / 10
Bagażnik
10 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
7 / 10
Możliwość aranżacji
5 / 10
Karoseria
6 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Pojemnosc 1600cm3 robi swoje i autko szybko sie nagrzewa. Mozna zapomniec o skrobaniu przedniej szyby jak to ma miejsce we Fiacie 126p :)
Wentylacja i ogrzewanie
8 / 10
Widoczność
Widocznosc do przodu bardzo dobra ze wzgledu na mozliwosc regulacji fotela przedniego w osi pionowej. Do tylu widocznosc ograniczaja zaglowki (u mnie byly lite bez otworow). Lusterka sa na przyzwoitym poziomie lecz ze wzgledu na ksztalt raczej owalny zapewniaja jedynie srednia widocznosc.
Widoczność do przodu
8 / 10
Widocznośc do tyłu
7 / 10
Widoczność w lusterkach
6 / 10
Elektryka/Elektronika
 
Elektryka
0 / 10
Elektronika
0 / 10
Naprawy
 
Niezawodność
0 / 10
Koszty napraw
0 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Przesiadlem sie z Cinquecenta 700 jednak pozniej zalowalem ze nie kupilem drozszego ale lepszego Volkswagena Golfa III/ Passata B3
Nadwozie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
J.w. dobre,stare, niemieckie auto.
Niezawodność
autor opinii