Opinia Opel Astra Club 1.7 D 64KM (olej napędowy) kombi 1993r., ocena użytkownika (cjj)

Opel Astra Club 1993r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.7 D 64KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 490 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2008-08-15

liczba wyświetleń: 4620

Spalanie

W tej kwestii nie ma sobie równych, zbiornik 50l zapewnia bardzo długi zasięg tego samochodu.
diesel
gaz
Miasto
5.20
-.--
Trasa
4.40
-.--
Cykl mieszany
5.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan blacharki, gdyż to newralgiczny punkt Opla- naprawy nie są drogie (wstawki nadkoli, progi).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

:) na termin następnej wymiany oleju- o reszcie możemy zapomnieć, super samochód.

Ocena ogólna

Świetny samochód- nie do zdarcia i niemal bezawaryjny, nie zawiódł mnie nigdy w trasie a to nadwozie sprawiło że zabierzemy na wyjazd wszystko a w razie potrzeby wyśpimy się wygodnie w terenie. Mały minus za brak wspomagania kierownicy

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Posiadałem wersję bez wspomagania- w czasie jazdy nie jest to zbytnio odczuwalne, jednak na parkingach daje o sobie znać. Hamulce oceniam bardzo dobrze- pomimo przebiegu niemal 0,5mln km na tylnej osi są jeszcze orgyginalne szczęki!! Parkowanie nie sprawia większych trudności, gdyż auto jest bardzo przeszklone.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik jest elastyczny- wiadomo jest to diesel i będziemy musieli częściej sięgać do dźwigni lewarka niż w przypadku benzyny- jednak trudno jest go zadusić. Skrzynia biegów działa precyzyjne- po jakimś czasie użytkowania może wyrobić się plastik dźwigienki sterującej, jednak przy moim przebiegu wykonałem taką operację tylko raz. Na przyspieszenie w tym aucie nie ma co liczyć, jednak radość przy tankowaniu (4,5-5l) w dużej części pokrywa tą niedogodność. Posiadam silnik Oplowski (nie Isuzu) i w mojej opinii jest od nie do zajeżdżenia- prawie 500.000km bez wkładania rąk w pompę wtryskową, nie przeprowadzałem również naprawy głównej (pierścienie, panewki) gdyż mechanik stwierdził że to jeszcze nie pora ;) Z mniejszych napraw to 2 razy wymieniona uszczelka pod głowicą i głowica (w wielu przypadkach jest to powiązane gdyż podczas wymiany okazuje się że głowica jest pęknięta między gniazdami)- proszę zwracać uwagę na dobranie uszczelki odpowiedniej grubości (jest to oznaczane kropkami).

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Prawdziwy koń roboczy- znosi 500kg cementu. Jeśli ktoś będzie chciał w pełni wykorzystać możliwośći tego kombi- polecam poprosić znajomego tokarza by dotoczył z tworzywa specjalne podkłady pod sprężyny tylnego zawieszenia (ok.40-50mm)- auto stoi wyżej i możemy załadować więcej. Fotele kubełkowe wersji Club to poezja- na zakrętach zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne i są stworzone do sportowej jazdy. Na dłuższych trasach przydała by się regulacja podparcia lędźwiowego, jednak taki rarytas opel oferował dopiero w vectrze.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu mamy wystarczająco dużo, pasażerowie na tylnej kanapie również nie powinni narzekać- przydały by się zagłówki tylnej kanapy (ale to można dokupić). Bagażnik to największa zaleta tego samochodu- nie jest on ograniczony kielichami i spokojnie zmieścimy w nim typowe koło naczepy ciężarówki. Dodatkowo po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy równą przestrzeń i świetnie sprawdza się jako miejsce do spania (małżeńskie łoże ;)

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

W tym samochodzie mamy problem z odparowaniem szyb- całe szczęście że jest szyberdach, który nam to ułatwia. Jednak samochód długo się rozgrzewa i w zimie stanowi to problem.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Tutaj nie ma żadnych wad.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Z instalacją elektryczną nie napotkałem problemów- wymiana czujnika temp. cieczy chłodzącej może tylko. Elektroniki w tym aucie nie znajdziemy- jest proste jak budowa cepa i dzięki temu niezawodne.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nowe części nie są drogiej.Również z ich dostępnością nie ma żadnego problemu. Zderzak w bardzo dobrym stanie kupimy za 100zł na giełdzie a koszt nowego reflektora to ok.110zł.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Trudności z oparowywaniem szyb zimą.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Do bagażnika zmieścimy dwie opony od samochodu ciężarowego. Osobiście przewoziłem 500kg cementu. Prawdziwy koń roboczy. Ogromna przestrzeń bagażowa nie ograniczona elementami zawieszenia.

Nadwozie

autor opinii