Opinia Opel Astra CDX 1.6 x16sz 71KM (benzyna) hatchback 1995r., ocena użytkownika (p1m)

Opel Astra CDX 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 x16sz 71KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 246 000 km

liczba drzwi: 2

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 3715

Spalanie

Silniki te nie są w ogóle elastyczne, idzie jak się kręci na obrotach, jak się kręci na obrotach ssie paliwo... spalanie w mieście 8-9, cykl mieszany ok 7 a na trasie 5,5-6, a w zimę doliczyć po litrze...
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

zawieszenie, wycieki z silnika, dźwięk silnika, skrzynię biegów, stan tapicerki

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zawieszenie, plamienie silnika, kontrolować ilość oleju w silniku /norma/

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym osobom, mniej zamożnym, kobietom,

Ocena ogólna

Idealne auto na pierwszy raz, dla kogoś kto nie ma zamiaru zostawiać w warsztatach po 1500 zł. Zadbane egzemplarze będą jeździły i jeździły, a i to wygląda bardzo ładnie. Kto lubi może bez problemu założyć gaz, one to lubią.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Zawieszenie źle znosi nasze dziurawe drogi, trzeba je kontrolować. Auto nie jest duże, ma dobry promień skrętu, w mieście spokojnie się wszędzie wciśnie. Hamulce lubią szwankować, a i gdy są sprawne szału nie ma... Kierownica dobrze leży w rękach, wspomaganie działa ok, Jednak na naszych dziurach ręce mogą dostać ostro w kość...

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

10/10

Napęd

kręcony na wysokich obrotach daje frajdę z jazdy, ale i łezka się w oku kręci gdy podjeżdżamy na stację paliw... ELASTYCZNOŚĆ?? jaka elastyczność :) skrzynia lubi się zbuntować niestety, ciężko wchodzą biegi, nie jest zbyt precyzyjna. Wymiana oleju w skrzyni... jedni mówią że się wymienia, inni że nie :) W zimę jak się go odpala po kilkugodzinnym przestoju no to powiem szczerze że chodzi jak merc w123... ogólnie na silnik nie można narzekać, tani w utrzymaniu i prosty w serwisie...

Elastyczność

2/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wygodne auto, zawieszenie na naszych dziurach doje w kość strasznie... Częsty serwis zawieszenia niestety nas nie ominie - na szczęście za nie duże pieniądze :) Wyciszenie, do 90-110 km/h jest ok, powyżej już mamy jak w pociągu niestety.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

więcej miejsca niż w Audi A3 - to nie bajka tylko fakt, jestem wysoki, lubię "leżeć" i leżę, a za mną spokojnie siądzie dorosłą osoba :)) Materiały dobrej jakości, plastik czasami zatrzeszczy, ale źle nie jest, skóra na kierownicy, wybieraku skrzyni biegów i ręcznym już się zmęczyła, ale miała prawo :) Przełączników nie jest wiele, ale wszystkie dobrze dostępne i widoczne. Składana tylna kanapa bardzo pomaga załadować podłużny bagaż. Tapicerka mimo upływu lat wygląda rewelacyjnie, bez pęknięć, tylko na fotelu kierowcy od wsiadania troszkę krawędź zewnętrzna się wytarła. W Astrze blacha jest ocynkowana, ani grama rdzy, ale z tego co zaobserwowałem lubi wyjść głównie na tylnej klapie przy wycieraczce /zaciek/

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dobrze wentyluje, nagrzewa dobrze, tylko z nawiewu ma środkowej konsoli leci zimne powietrze, ale ten typ tak ma, można zapchać gąbką i jest spokój. Parowanie szyb, na to rady nie ma, to standard w Astrach, dla tego przydaje się nagrzewanie tylnej szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność może być ale rewelacji nie ma, widoczność kierowcy bardzo zależy od ustawienia fotela.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Ani razu żadnego zwarcia czy przepalenia bezpiecznika, nic, wszystko jak grało tak gra. Mało tego, w Astrze został rozbudowany system audio, nowe głośniki w drzwiach, na półce, wzmacniacz subwoofer w bagażniku, nowe radio - godzina roboty.

Elektryka

7/10

Elektronika

9/10

Naprawy

astra lubi zaskoczyć, ale naprawy raczej nie przekraczają 500 zł. Kumplowi poszła uszczelka pod głowicą, za remont zapłacił 600 pln więc to o czymś świadczy :)

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

No sypie się sypie czasami ale na szczęście tani się sypie :) dłużej niż jeden dzień u mechanika nie postoi

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

ładnie to wygląda w środku jak na 15 lat :)

Wnętrze

autor opinii