Opinia Opel Frontera sport 2.0 115KM (benzyna+gaz) terenowy 1994r., ocena użytkownika (a3j)

Opel Frontera sport 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 115KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 215 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-06-17

liczba wyświetleń: 4797

Spalanie

Jeżdże głównie po mieście, czasem w lasach. Spalanie średnie na poziomie 16-16,5 l/100 km LPG. Duża masa (1700 kg), duże koła (265/70r15), mała moc (115 KM). Stąd to spalanie. Jazda na LPG nie robi na silniku wrażenia. Stara konstrukcja znosi to bez sprzeciwu. Ani razu nie było wybuchu. Być może dobry montaż instalacji?
benzyna
gaz
Miasto
14.00
17.00
Trasa
11.00
12.00
Cykl mieszany
12.00
16.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Koniecznie na napędy, na sprawność łożysk kół, na mosty. Reszta da się poprawić tanim kosztem.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Uwaga na zakrętach przy dużych prędkościach. Krótkie i wysokie nadwozie plus tylny napęd potrafią zaskoczyć.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodzi, najlepiej jeszcze bez rodziny. Dla mieszkających w terenie wymagającym jazdy 4x4.

Ocena ogólna

Kupowałem jako 2 auto. Dla żony w mieście, dla mnie do lasu. Przy tym byłem świadom wad i zalet. Typowy pojazd rekreacyjny. Idealny na nasze drogi. Nie zawiodłem się. Niskie koszty eksploatacji, łatwość i taniość napraw (popularne zamienniki) nie podwyższają kosztów. Teraz przyszedł czas na zmianę na większe auto (rodzina). Następny będzie 5 drzwiowy z bagażnikiem. Opel (Frontera) lub Jeep (Cherokee) z większym i mocniejszym motorem (3,2 lub 4,0).

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

jak na tak krótkie auto, za duży promień skrętu (może wina opon 31x10,50x15). Przy tym trochę "myszkuje". Dobrze dobrane wspomaganie, pracuje lepiej niż w niejednej osobówce. przy parkowaniu tyłem przeszkadza koło zawieszone na klapie.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Za słaby silnik, a za duża masa. Elastyczność kiepska, ale da się jeździć. Na 5-ym biegu można przyspieszać od 60 km/h. Słabe przyspieszenie do 100. Do miasta wystarczy, ale na sprint spod świateł nie ma się co nastawiać.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Komfort na asfalcie wystarczający, pomimo resorów z tyłu, za to w lekkim terenie OK. Można bez obaw o trakcję ciągnąć ciężką przyczepę. Głośny na asfalcie ze względu na opony (MT/R).

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca wystarczająco dużo. Na nogi i na wysokości barków jak w dobrej klasie średniej. Do obsługi nietypowej deski rozdzielczej łatwo się można przyzwyczaić. Bagażnika po zinstalowaniu butli z gazem praktycznie brak. Zmieści się zgrzewka piwa (24 szt.). No, chyba, że układać w górę lub złożyć tylną kanapę (niedzieloną).

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

1/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Grzeje szybko, chłodzi bardzo wolno, wręcz wcale. Brak klimy. Można za to zdjąć dach i boczne oraz tylną szybę. Wtedy jest OK.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Wysoka pozycja, dużo widać. Lustra duże. Przy cofaniu przeszkadza koło.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Przy jeździe po głębokich kałużach nic się nie działo. Natomist mocowanie przekaźników pozostawia wiele do życzenia. Mogą zaśniedzieć i przez to nie działają.

Elektryka

7/10

Elektronika

4/10

Naprawy

Dotychczas tylko części eksploatacyjne. Psuje się mniej (a właściwie nie psuje się) od moich poprzednich młodszych aut osobowych. I to pomimo obiegowej opinii o dużej usterkowości Fronter.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Ten bagażnik!!! Gdyby nie gaz, to byłoby w miarę, a tak butla zajmuje 2/3 objętości.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie spodziewałem się wygody, ale jeździ się nim podobnie jak większym Cherokee.

Komfort jazdy

autor opinii