Opinia Opel Omega 2.5 tds 130KM (olej napędowy) kombi 1996r., ocena użytkownika (sbq)

Opel Omega 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 tds 130KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 300 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-05-10

liczba wyświetleń: 4561

Spalanie

Dane orientacyjne po podniesieni mocy do poziomu 160 kM.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

1.Szukać auta z wymienionym rozrządem!!!2.sprawdzić prowadzenie na koleinach

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Koniecznie zaczipować na ok 180 kM!!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim!

Ocena ogólna

Dosyć delikatne i skomplikowane zawieszenie . Auto w sumie świetne, wygodne, oszczędne, bezpieczne, ładne, szybkie ,trwałe (poza dolnymi blachami).Jedno z najlepszych w swojej klasie i na pewno najbardziej niezasłużenie niedocenione.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzi się dobrze, łatwo jest wyczuć auto.Wspomaganie bardzo dobrze dobrane i bardzo trwałe jako mechanizm.Układ jezdny wrażliwy na drobne zużycie drążków, końcówek i wsporników.Jeśli wszystko jest sprawne - jeździ się świetnie.Hamulce bardzo skuteczne i o trwałej, niepsującej się konstrukcji. Przy aucie z napędem na tył można się spodziewać większej skrętności i choć tragedii nie ma, to i porównania z np. Mercedesem po prostu nie ma.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Skrzynia biegów po prostu wzorcowa, tak , jeśli chodzi o dobór przełożeń, jak i trwałość.Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie,bez zgrzytów i bez wypadania.Długie trasy można zaliczać bez obaw, bo przy 120 km/h silnik ma 2,5 tys obr. Silnik rewelacyjnie się spisuje dopiero po tuningu - optimum to 160 km.Pali przy tym przy spokojnej jeździe, nie więcej niż 7l/100km , ale musi to być jednostka zadbana.Spora dziura turbo przy obrotach poniżej 1500 obr, ale da się przeżyć.Od 1800 obrotów to już rakieta!Wszystkie parametry (rozrząd,zapłon) trzeba ustawiać bardzo precyzyjnie , najlepiej na hamowni, a potem to już tylko jazda.Silnik bardzo trwały , pompa wtryskowa także, wbrew krążącym opiniom - te są przeważnie wyssane z palca lub rozpowszechniane przez mechaników nie mających pojęcia o tds-ie. Sterowanie silnika nienajłatwiejsze do opanowania , w zasadzie obrabialne w pełni tylko sprzętem specjalistycznym ( czyt. - b.drogim),ale bez problemu można znaleźć fascynatów kochających te silniki i takich należy szukać. Dobrze zadbane są o niebo lepsze i trwalsze od nowszych DTi.Kultura pracy bardzo wysoka, piękny, piaskowy dźwięk przy dużym obciążeniu,dosyć głośny za zewnątrz przy niskich obrotach.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Auto miękkie, bardzo dobrze resorowane, z dobrze dobranym tłumieniem, ale przy tym niskie i mocno obciążone może mieć problemy z przejeżdżaniem nad wystającymi przeszkodami.Łatwo uszkodzić niskę olejową na kocich łbach czy przejazdach kolejowych, więc obciążenie psychiczne dosyć spore, bo ta kosztuje parę setek (w używkach - nówka to ponad 1500 PLN).Auto bardzo dobrze wyciszone, fotele rewelayjnie skonstruowane, choć bywają problemy z mechanizmami wewmętrznymi i pokrętłami oparć.Jazda to sama przyjemność.Miejsca z tyłu aż nadto,poza tym fotele łatwo się składają, a wtedy mamy przeogromną przestrzeń ładunkową.Wadą jest brak miejsca na jeden z zagłówków,a te trzeba do złożenia foteli zdjąć .

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

W aucie zmieści się każdy , tak z przodu, jak i z tyłu.Kierowca siedzi wygodnie, prawa noga nie ma tendencji do opadania na bok, przez co długa jazda to nie problem.wszystkie przyciski łatwo dostępne,dokuczliwy brak regulacji kierownicy, ale można się przyzwyczaić.Karoseria ponadczasowa, o świetnej sztywności, bardzo ładne kształty, ale do 96 roku nie były cynkowane i rdza żre bardzo intensywnie tylne nadkola i wewnętrzne części drzwi.Bagażnik ogromny, da się opuścić albo podnieść fotele, prz czym tylne oparcie jest dzielone 2:1. Dobrze sprawuje się roleta.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Duży zakres regulacji natężenia strumienia powietrza , precyzyjne i łatwe sterowanie temperaturą przy klimatronicu.Przy sprawnej klimatyzacji nie ma problemów z odszranianiem i osuszaniem szyb, przy niesprawnościach klimatyzacji - tragedia.Nie pomaga nawet otwieranie okien.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu świetna, dobra konstrukcja słupków, które są prawie niezauważalne. Z tyłem problem, bo auto bardzo długie, ale bardzo dobrze skonstruowane wszystkie lusterka, więc z ich pomocą problemy znikają.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Wadą są naprawdę grube wiąchy przewodów.Znaleźć właściwy to duży problem, ale z kolei bardzo dobrze są rozwiązane oznaczenia kolorami.Ze zwarciami w zasadzie się nie można spotkać, przerwy zaś zdarzają się niezmiernie rzadko.Dosyć częste problemy z podświetlaniem wyłączników i klawiszy na desce rozdzielczej, ale układy elektroniczne bardzo trwałe i niezawodne.wszystko dobrze zabezpieczone przed wigocią.Zdarzają się problemy z centralnym zamkiem.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Jedno z najtańszych aut do naprawiania, a części używane prawie darmowe.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Głównie skrzynia biegów i wspaniały silnik.Autem można jechać bardzo szybko na bardzo długich trasach za bardzo małe pieniądze.

Układ jezdny

autor opinii