Opinia Opel Omega 2.5 TDS 136KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 1994r., ocena użytkownika (2a5)

Opel Omega 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.5 TDS 136KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 250 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-02-08

liczba wyświetleń: 3743

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Korozja nadwozia. Jak sie prowadzi. Hamulce, jak pracuje silnik, po zuzyciu wnetrza mozna nie poznac 300.000 km przebiegu, bo sie nie zuzywa jak modelach nizszej klasy, ale warto popatrzec na fotel kierowcy, pedaly i kierownice. Poza tym jesli jest po powaznym wypadku - nie kupowac.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Ja jestem leniem i nic nie robilem do czasu az musialem. A musialem niewiele. Olej i plyny, czy nic nie kapie od spodu - raz mi sie przetarl jakis przewodzik przelewowy paliwa i pare kropel zostalo pod autem (mechanik za darmo wymienil mi wszystkie)... , poza tym przy wymianie oleju kiedys zle zakrecili mi korek i tez troche kapalo, potem zakrecili dorze i bylo ok...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jesli jezdzisz w dluzsze trasy, pracujesz w delegacji - super auto, tanie, pali stosunkowo malo, ma kopytu i duzo pomiesci. Do miasta - duze, pali prawie 10... - do miasta sie nie bardzo nadaje.

Ocena ogólna

Najdrozsze bylo kolko napedowe paska wieloklinowego - 400 pln uzywane, nowe w BMW - 1300 pln. Stacyjka byla upierdliwa naprawa. Reszta to zwykle czesci zuzywajace sie podczas jazdy. Popsulo mi sie oplowskie radio, ale i tak bylo do wymiany. Raz mi przepalila sie zarowka z przedu i 2 razy z tylu. Generalnie jak na 200.000 przebiegu przy zakupie (tyle przynajmnie bylo na liczniku) to nic sie nie dzialo.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto prowadzilo sie dobrze, swietnie trzymalo sie drogi - niskie i ciezkie. Nic nie robilem z ukladem jezdym ani hamulcami przez 3 lata, jakie kupielem takie sprzedalem doliczajac przejechane 50.000 km. Jedyne co wymienialem nawet 2 razy to stabilizatory - 1 szt. ok. 90 pln. Hamulce uratowaly mnie kilka razy i dzialaly swietnie pomimo wieku auta. ABS - oni razu nie zawiodl (w passacie ´91 potrafil wylaczyc sie podczas hamowania), wspomagie - jak w nowym aucie.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

2.5 TDS - podobno nieudana konstrukcja BMW - moze mialem szczescie, moze konstrukcja nie jest taka zla. Bardzo elastyczny, przyspieszal dobrze juz od 1,7 na obrotomierzu... Lepiej oczywiscie przy 2.5 - 3 tys. obr. Silnik gorzej radzil sobie z przyspieszaniem od 0 - 60 np. na swiatlach, bo auto jest ciezkie, ale przy wiekszych predkosciach np. wyprzedzanie tira, czaynalo sie od 90 a konczylo na 160km/h - jak sie przesiadlem z paska 1.9 d (bez turbiny, 70KM) to bylem mile zaskoczony. Spalanie na 100km: trasa 7l, miasto 9.5l, cykl miesany 8.3l

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Komfort w omedze to rzeccz oczywista. Jedno z najwygodnieszych aut jakie mozna kupic za 10.000 pln. Wyciszenie przy 6 cylindrach w leciwym turbo dieslu - tu bylo gorzej, przy malych predkosciach, kiedy szum powietrza nie jest jeszcze taki duzy bylo slychac silnik, przy wiekszych - identycznie jak np. w astrze 2 - czyli ok, ale bez rewelacji.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Miesca w omedze jest duzo - ja mam 1,92 wzrostu. Jakosc - super, welury sie nie wycieraja, miekkie materialy wykonczeniowe, dobre plastiki. Bagaznik - niby duzy, ale tylny naped powoduje, ze schwek na kolo z boku auta zabiera troche miejsca, a ze byl to sedan to zmywarka sie nie zmiesci, a do 206 wejdzie...

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Troche za slaba jak na tak duze wnetrze. Przy -25 grzala slabo, w astrze 2 dla porownanie duzo lepiej. Klima ok, ale przy +40 st. temperatura silnika przy wlaczonej klimie potrafila skoczyc prawie do czerwonej kreski czyli do 105-107 st. - wiec srednio.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Do przodu widac super, duze lustra - super, do tylu tez w miare dobrze.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Grzegorz