Opinia Opel Vectra cd exclusive 2.0 16v 136KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1996r., ocena użytkownika (v3f)

Opel Vectra cd exclusive 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 16v 136KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 210 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-08-28

liczba wyświetleń: 2206

Spalanie

Spalanie to rewelacja, szczególnie na trasie. Przy włączonym tempomacie i jeździe autostradowej-spacerowej 120km/h zasięg na jednym baku benzyny to 1100km, czyli z Aachen do Wrocławia i dalej bez tankowania! Gaz sekwencyjny dobrze współgra z tym silnikiem
benzyna
gaz
Miasto
10.50
12.50
Trasa
6.50
8.00
Cykl mieszany
8.50
10.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Najlepiej aby auto miało udokumentowane wymiany rozrządu co 60tys.km. Ważne aby korozja nie zaatakowała już całych progów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na bieżącą kontrolę płynów eksploatacyjnych.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom lubiącym wygodę oraz tym, którzy nie lubią dopłacać za prestiż innych marek. Mój egzemplarz jest wyposażony kompletnie i w cenie, za którą go nabyłem nie da się kupić auta bardziej cenionych marek w podobnym stanie.

Ocena ogólna

Główny problem to korozja tylnej części nadwozia, komfort i dynamika na wysokim poziomie, spalanie w trasie rewelacja. Dobra współpraca z LPG. Niezawodna elektryka, niska trwałość tylnego zawieszenia, które gdy jest sprawne, pozwala szybko i stabilnie pokonywać zakręty.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Jeśli wszystko jest sprawne, prowadzi się pewnie. Jednak zawieszenie zbyt delikatne w polskich realiach, zwłaszcza tylne. Układ kierowniczy posiada luz w centralnym położeniu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

16 zaworówka nie jest specjalnie dynamiczna, ożywia się po 3000 i ciągnie równo i płynnie. Czasem problemy z włączeniem wstecznego.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Zawieszenie dość ciche, dobrze prowadzi się także po obciążeniu. Moje auto posiada skórzaną tapicerkę i słabo wyprofilowane siedzisko co powoduje ślizganie się w dynamicznie przejeżdżanych zakrętach. Tylna kanapa świetnie wyprofilowana.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Ergonomia bardzo dobra, polecam wielofunkcyjną kierownicę. Plastiki na drzwiach trzeszczą, deska rozdzielcza jest już lepiej wykonana, ale klasa premium to to na pewno nie jest. Korozja zjada tylne nadkola i progi w ich okolicy.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Słaba wydajność klimy pomimo kontroli i uzupełniania czynnika chłodzącego, ogrzewanie sprawne

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Lusterka to totalna pomyłka, lepsze ma seicento, słupki przednie dość wąskie, więc widoczność bardzo dobra. Wysoko poprowadzona linia bagażnika utrudnia wyczucie końca pojazdu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

2/10

Elektryka/Elektronika

Mam wszystkie szyby elektryczne, lusterka, podgrzewanie siedzeń i wszystko działa cicho i idealnie, absolutnie żadnych zastrzeżeń. Trochę przeszkadza brak regulacji siły ogrzewania siedzeń. Przydałyby się choć dwa lub trzy poziomy bo siedzenie potrafi parzyć.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto ma swoje lata, przebieg też już nie mały więc wymienione awarie nie dziwią, ogólnie zawieszenie tylne zbyt szybko zaczyna hałasować. Ceny części i dostępność bardzo dobre

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zbyt delikatny układ wielowachaczowy z tyłu na polskie drogi, dobrze, że ceny części są przystępne

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Szczególnie w trasie, nawet dynamiczna jazda i kręcenie silnika do 4500 obrotów nie podniesie spalania ponad 7,5L benzyny.

Spalanie

autor opinii
Michał