Opinia Opel Vectra Caravan 2.0 X20DTH 101KM (olej napędowy) kombi 1997r., ocena użytkownika (kyj)

Opel Vectra Caravan 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 X20DTH 101KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 213 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-08-03

liczba wyświetleń: 4137

Spalanie

Bardzo dobre moim zdaniem wyniki spalania jak na auto tych gabarytów i silnik z końca lat 90. tej pojemności
diesel
gaz
Miasto
6.70
-.--
Trasa
5.10
-.--
Cykl mieszany
6.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Ocena ogólna

Auto bardzo wygodne, komfortowe, dynamiczny silnik i małe spalanie. Do tego wygląd, który mimo upływu lat wciąż budzi uznanie. Minus za korodującą karoserię i niekiedy sprawiający kłopoty osprzęt silnika diesla.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Auto mimo sporych gabarytów bardzo dobrze spisuje się w jeździe zarówno po prostej jak i w zakrętach. Układ kierowniczy pracuje dobrze, wspomaganie nie jest ani za słabe ani za mocne. W moim egzemplarzu mocno piszczał pasek przy maksymalnym skręcie kół, ale to ponoć zdarza się w Vectrze B.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Kultura pracy silnika X20DTH stoi na bardzo przyzwoitym poziomie. Jest to bardzo żwawa jednostka, chętnie zbiera się do wyprzedzania, choć tzw. turbodziura jest lekko wyczuwalna. W zimie nie było najmniejszych problemów z uruchomieniem mimo parkowania na zewnątrz.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wnętrze bardzo komfortowe, skutecznie wygłuszone. Fotele wygodne, zwłaszcza z tyłu, choć pasażer któremu przypadnie siedzenie pośrodku kanapy może narzekać, gdyż jest tam wyraźne podwyższenie siedziska. Zawieszenie dość twarde jak na kombi tego segmentu, co z jednej strony zapewnia bardzo dobre prowadzenie, ale z drugiej strony niektórzy mogą narzekać na słabe tłumienie krótkich nierówności.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca we wnętrzu dość sporo, choć pasażerowie z tyłu za dużo miejsca na nogi nie znajdą (przy wcale nie maksymalnym wysunięciu przednich foteli). Bardzo wygodny podłokietnik i schowek w nim ukryty (przód). Welur użyty do tapicerki wysokiej jakości i miły w dotyku, mimo upływu czasu wykazuje moim zdaniem zupełnie normalne ślady zużycia. Wszystko rozmieszczone ergonomicznie, łatwy dostęp do przełączników. Bagażnik spory choć nadkola nieco wystają, ale to już chyba przywilej kombi poprzedniej generacji. Wadą jest zabezpieczenie karoserii, rdza pojawia się często i trzeba często robić poprawki lakiernicze.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i klima pracują znakomicie. Wnętrze nagrzewa się szybko, choć należy wziąć poprawkę na dość powoli nagrzewający się silnik diesla.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność znakomita, parkowanie mimo dużych wymiarów jest bardzo łatwe. Minus za lusterka zewnętrzne, które choć pięknie wyglądają, widoczności pięknej nie zapewniają...

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

W moim egzemplarzu akurat ze strony elektryki/elektroniki wszystko było w jak najlepszym porządku. Oczywiście o ile nie liczyć niektórych żarówek podświetlenia wnętrza, które wydawały się spalone, po czym po przejechaniu dziurawego odcinka i wytelepaniu na dziurach znów się właczały. Ale to naprawde sporadycznie. Dostęp do wszystkich żarówek nie stwarza żadnego problemu, na szczęście jest to jedno z tych aut, w którym można wszystkie żarówki wymienić samemu na postoju.

Elektryka

7/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Części zawieszenia, które jak wiadomo najbardziej cierpi w naszych polskich warunkach są dość tanie a ich wymiana nieskomplikowana. Natomiast ewentualna wymiana osprzętu silnika może być kosztowna, porównując choćby do Golfa.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Widoczność

autor opinii