Opinia Opel Vectra B 2.5 x25xe 170KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (sqf)

Opel Vectra B 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.5 x25xe 170KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 220 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-14

liczba wyświetleń: 2477

Spalanie

Jak na 2,5 litra V6 w benzynie to w mieście nie ma tragedii pod warunkiem że się nie urządza wyścigów od świateł do świateł bo wtedy i 25 Litrów na 100 nie starczy.
benzyna
gaz
Miasto
13.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na ogniska korozji tylnych nadkoli i dołu drzwi.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Aby nie uszkodzić silnika należy pozostawić go na pełnym syntetyku nie ważne ile ma przejechane i podczas mrozów pozwolić się rozgrzać silnikowi na wolnych obrotach wtedy wszystko będzie w porządku. A i przy wymianie klocków z przodu (czujniki zużycia) należy sprawdzić klocki z tyły gdyż te nie posiadają czujników a ze swojego doświadczenia wiem że lepiej tam zajrzeć jak wymieniać tarcze.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie która ceni sobie komfort z przyjemnością szybkiej jazdy.

Ocena ogólna

Daję 8 a nie 10 pkt. ze względu na małe lusterka i widoczność przy parkowaniu tyłem, aczkolwiek można to rozwiązać montując czujniki parkowania.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Daję Osiem Pkt. za prowadzenie auta gdyż ciężki silnik z przodu w ciasnych zakrętach doprowadza do dużej nadsterowności na standardowych oponach 195/65/R15. Parkowanie do tyłu przez małe lusterka boczne i wysoki tył jest znacznie utrudnione.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Szczególnie dobry ma trzeci bieg można się nim poruszać od 20 km/h do 160 bez żadnych protestów ze strony silnika.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Dla tylnych foteli daję osiem gdyż generalnie wyprofilowane są na dwie osoby trzecia się raczej męczy.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Jeżeli chodzi o przestrzeń z tyłu to robi się trochę ciasno jak z przodu usiądą wysokie osoby. Co do bagażnika to jest duży problemem jest za to otwór załadunkowy gdyż jest on dosyć wąski i o włożeniu telewizora nie ma mowy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja działa bardzo wydajnie, a ogrzewania ma też wydajne i jeszcze posiada nawiewy na nogi dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do tyły ogranicza wysoki bagażnik a w lusterkach ich niewielkie rozmiary - naprawdę trzeba się do tego przyzwyczaić.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Nie maiłem jak do tej pory z tym układem żadnych problemów.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Uszczelkę na wężu od wspomagania po stronie przekładni kierowniczej wymieniłem gdyż zjadła ją sól z polskich dróg (jest aluminiowa) - zamontowałem nową miedzianą.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Do tyłu.

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zupełnie bezawaryjny, do tego w miarę oszczędny i wykazujący wielką dynamikę po przekroczeniu 4000 obr/min. Nie jeden młody kierowca się już zdziwił. A i do tego jeszcze zużycie oleju którego nie ma a jeżdżę na pełnym syntetyku.

Napęd

autor opinii
Damian