Opinia Opel Vectra 2.2 Y22DTR 16V 130KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 2001r., ocena użytkownika (zvn)

Opel Vectra 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.2 Y22DTR 16V 130KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-11-27

liczba wyświetleń: 6350

Spalanie

5,6 litra ON w trasie to najniższe odnotowane przeze mnie spalanie ( mowa o silniku 2,2 DTI ), natomiast w ruchu miejskim, w zimę, kiedy pokonywane dystanse krótkie są na tyle, że silnik nie zdąży się nagrzać do temperatury roboczej - nie przekroczyło 9 litrów. warto dodać, że mam fabrycznie założony system dogrzewania, który zasilany jest paliwem, włącza się automatycznie i wyłącza po osiągnięciu przez silnik temperatury 85 st.C - mogę stwierdzić, że w ruchu miejskim jest to litr paliwa na setkę, ale za to we wnętrzu kabiny momentalnie robi się ciepło.
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jego stan zewnętrzny nie zawsze odzwierciedla jego stan rzeczywisty. Ładnie utrzymane auto może być " zajechane " a poobijany egzemplarz, o który trzeba czasem zadbać pod kątem estetyki może być prawdziwą perełką. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na przebieg. Cudów nie ma, przebieg roczny w przypadku diesla sprowadzanego waha się w granicy 40 tyś. km rocznie, to mnożymy przez ilość lat od daty produkcji auta i mamy w miarę prawdziwy przebieg. Nikt nie kupuje diesla po to, by jeździć nim na zakupy więc jest mało prawdopodobne, że 7-mio letni samochód ma tylko 100 tyś km przebiegu, bo pochodzi od starszego i kulturalnego pana... Jeśli miałbym coś jeszcze zasugerować - obowiązkowa wizyta w serwisie Opla ale takim, który ma oplowski skaner TECH2, tylko taka diagnoza daje miarodajną wykładnię o kondycji silnika i podzespołów ( turbina, zaworki sterujące, przepływomierz, układ wtryskowy i podciśnieniowy ), bo naprawy nie są niestety najtańsze...

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jeździć, szanować, nie obijać lakieru, wymieniać płyny i olej we właściwym czasie, serwisować - Vectra z pewnością się za to pozytywnie odwdzięczy.

Ocena ogólna

Bałem się Vectry B, chciałem początkowo Skodę Octavię, koniecznie a silnikiem diesla 110 KM. Wyszło tak, że kupiłem pewną pod każdym względem Vectrę z pierwszej ręki, była uszkodzona ale to lepsze wyjście niż kupowanie auta " bezwypadkowego ", tutaj wszystko było widoczne, zresztą uszkodzenia nie były duże. No i trafił mi się ten mocniejszy diesel - 25 KM w dieslu to przepaść. Teraz mam pewność, że taki dość przypadkowy wybór był jednak słuszny, jestem zadowolony z tego auta. No i ta piękna i jedyna w swoim rodzaju linia boczna, gdzie maska kończy się bocznymi lusterkami...

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Przy sprawnych poszczególnych elementach zawieszenia ( zwłaszcza chodzi o tył i sławne " tuleje pływające ") trudno zarzucić Vectrze B coś złego pod tym kątem. Auto prowadzi się pewnie i precyzyjnie, układ hamulcowy bardzo wydajny, samochód czytelny.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik bardzo żwawy ( 2,2 DTI ), elastyczny, ma swoje mankamenty ale ogólnie jest wart polecenia. Mógłby być nieco bardziej oszczędny zwłaszcza w ruchu miejskim. Osiągi i parametry trakcyjne są zadowalające.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Sztywne zawieszenie sprawia, że auto jest przewidywalne i precyzyjne w prowadzeniu, fotele przeciętne ale po wymianie kompletu na kubełkowe z wersji sport - wysuwane podnóżki ( półskóra ) - nie mam nic do zarzucenia. Auto wyciszone bardzo dobrze, nie dochodzą szumy z zewnątrz ani odgłosy pracy silnika.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Wszystko bez zarzutów, jedyna wada moim zdaniem to chowające się do środka ramiona pokrywy bagażnika, co jednak zmniejsza pojemność i " układność " bardzo dużego ( ponad 500 litrów ) bagażnika. Ergonomia, użyte materiały, wskaźniki czy przełączniki - wszystko w zasięgu ręki, na swoim miejscu. Przestrzeni z przodu jak w sam raz, z tyłu jest gorzej ale w momencie, kiedy są tam 3 osoby. W czwórkę jedzie się wygodnie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

System przewietrzania ( dmuchawa ma 9 poziomów ustawień ), klimatyzacja automatyczna ( klimatronik ) z funkcją odparowywania szyby czołowej bardzo wydajna. Ogrzewanie wnętrza, zwłaszcza z dodatkowym urządzeniem grzewczym jak w moim aucie jest rewelacyjne. Praktycznie po przejechaniu pierwszego kilometra z kanałów dmuchawy leci już ciepłe powietrze.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Początkowo miałem wrażenie, że lusterka mogłyby być nieco większe ale już się przyzwyczaiłem. Co za to mają powiedzieć posiadacze VW, gdzie prawe lusterko jest wyraźnie mniejsze od lewego ? VB ma jednakowe i to nie razi ani nie rozprasza... Bryła samochodu jest czytelna, pewnie można wyczuć samochód w jeździe parkingowej, łatwo dają się wyczuć skrajne punkty samochodu, co jest zwłaszcza przy parkowaniu jego mocnym atutem.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem jeszcze żadnych problemów natury elektrycznej czy elektronicznej, nawet nie zanikły piksele w wyświetlaczu komputera co w Oplach jest bardzo częste. Elektronika silnika i jego sterowanie, ABS - nic złego tutaj się nie dzieje. Wadą są awarie układu SRS ( airbag ) ale to błędy konstrukcyjne. Wpadając w dziurę czy wyrwę w jezdni często dochodzi do zaświecania się kontrolki, która mówi o awarii tego układu. Wizyta w serwisie i wykasowanie tego błędu przywracają sprawność systemu.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Oprócz przeglądów, czyli wymiany oleju, płynów, klocków hamulcowych czy tarcz, sworzni wahaczy, końcówek drążków kierowniczych, tulejek pływających tylnego zawieszenia - nic innego nie było wymieniane, tylko rzeczy zużywające się podczas eksploatacji samochodu. Bogaty wybór części zamiennych, dostępność i relatywnie niska cena oraz dobra jakość zamienników są ważnym argumentem ZA w przypadku całkowitych kosztów związanych z użytkowaniem tego samochodu.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Negatywne spostrzeżenie dotyczy nie tyle Opla co wszystkich nowoczesnych turbodiesli, nowoczesnych w sensie, że sterowanych elektroniką. Niestety, bez odpowiedniego oprzyrządowania elektronicznego ( komputer, skaner, interfejs diagnostyczny ) - weryfikacja usterek silnika nie jest możliwa. Ponadto naprawa uszkodzeń silnikowych czy wymiana części sterowania samym silnikiem czy jego podzespołami jest droższa niż w przypadku silników benzynowych. Oszczędności wynikające z mniejszego apetytu na paliwo ( diesel ) wyrównują się w przypadku konieczności napraw silników diesla ( przepływomierze, wtryskiwacze, pompy wtryskowe, układy rozrządu i tak dalej ).

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bałem się Vectry, bo opinie krążące ogólnie o Oplu nie były optymistyczne zwłaszcza pod względem niezawodności. Jednak po ponad 3 letnim użytkowaniu tego samochodu absolutnie nie żałuję wyboru ani decyzji, która została podjęta bardzo szybko i w sumie dość przypadkowo. Gdybym ponownie znalazł się w takiej sytuacji postąpiłbym identycznie.

Niezawodność

autor opinii