Opinia Opel Vectra 1.9 CDTI 150KM (olej napędowy) kombi 2004r., ocena użytkownika (j8y)

Opel Vectra 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 CDTI 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 201 600 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 3559

Spalanie

Przy włączonym tempomacie na autostradzie na prędkość 140-150 km/h samochód z wyładowanym bagażnikiem pali niecałe 6 litrów. Pod kątem takiego przemieszczania kupowałem auto (po mieście jeżdżę bardzo mało)
diesel
gaz
Miasto
7.30
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
6.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Oczywiście niezbędna jest wizyta w serwisie. Jeżeli do wymiany jest koło dwu masowe to serwis zawoła ok 3200 zł, z tego co wiem to częstą usterką jest zużyta maglownica (sam nie wymieniałem więc nie wiem jakie są koszty naprawy)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na regularną wymianę oleju i filtrów. Producent zaleca wymianę oleju co 50000km (w serwisie zalewany jest tzw. olej "long life). Ja wymieniam co 10000 tyś i silnik pracuje bezawaryjnie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto w sam raz dla często podróżującej rodziny. Wielki bagażnik (513 litrów) zmieści sporo bagażu, do tego komfortowe zawieszenie i wygodne fotele nie męczą w czasie podróży.

Ocena ogólna

Samochód obszerny jak na razie bezawaryjny - wymieniane tylko podzespoły które wymienia każdy w swoim aucie: płyny, oleje, hamulce, elementy zawieszenia.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się pewnie, samochód nie wykazuje tendencji do "myszkowania" po drodze. Mimo sporych rozmiarów pojazdu, fabrycznie zamontowany parktronic z przodu i z tyłu pozwala na swobodne manewrowanie na zatłoczonych parkingach

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Mimo 150KM auto nie powala dynamiką. Spora turbo dziura (dopiero po 2000obr/min zaczyna się zabawa.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Miękkie ale nie powodujące myszkowania zawieszenie sprawdza się wyśmienicie na polskich drogach. Jedyną wadą jest budowa wahaczy - nie można wymienić elementów gumowych trzeba kupić cały wahacz, koszt ok 500zł. Na pocieszenie przy przebiegu 200000 km (większość po drogach Europy zachodniej) w tym roku wymieniłem po raz pierwszy od nowości prawy przedni wahacz bo już zaczął stukać (reszta na razie jest ok)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca jak to w kombi bardzo dużo. Niestety plastiki nie są najlepszej jakości ale póki co nie słychać ich denerwującego skrzypienia. Ognisk korozji nie ma.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dwustrefowy climatronic jest bardzo wydajny.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Mała wysoko poprowadzona szyba tylna utrudnia manewry ale z pomocą przychodzi parktronic.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Większych problemów nie ma. Podczas całej eksploatacji wymieniony jeden z czujników parkowania z tyłu.

Elektryka

8/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Części są na przystępnym poziomie. kompletny rozrząd to koszt ok 540zł, komplet hamulców przód i tył( tarcze, klocki i płyn to kwota 1200 zł). Dla porównania w mazdzie 6 z 2003 roku rozrząd to wydatek 1200zł bez robocizny.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Gdyby nie dość spora turbo dziura to auto było perfekcyjne. Trzeba się przyzwyczaić do częstego mieszania lewarkiem skrzyni biegów (głównie redukcja biegu przy wyprzedzaniu)

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Słyszałem wiele opinii o Vectrze C jako bardzo usterkowym samochodzie. W moim przypadku 200000 km w 5 lat całkowicie zaprzeczają tym pogłoskom. Wystarczy regularne serwisowanie i dbanie o samochód.

Niezawodność

autor opinii