Opinia Opel Vectra c 1.9 dth cdti 150KM (turbo diesel) kombi 2007r., ocena użytkownika (t6g)

Opel Vectra c 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 dth cdti 150KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 100 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 3704

Spalanie

Średnia po tankowaniach do pełna zawsze oscyluje w granicach 7,5l. zimą do 8l/100
diesel
gaz
Miasto
9.10
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

diesel kombi w automacie, to mix dla niemieckiego kuriera, dlatego taka mieszanka to tylko krajowy samochód ze sprawdzonym przebiegiem, dodatkowo zwrócić uwagę na dpf najlepiej jak by go nie było.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba zwracać uwagę na DPF i jego wypalania, tak aby nie przerywać go w trakcie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Samochód typowo rodzinny za rozsądną cenę, z niskimi kosztami ekspluatacyjnymi, tanie części zamienne (zamiennyki) W ostatnich latach produkcji wyeliminowano wiele wad konstrukcyjnych okresu młodzieńczego.

Ocena ogólna

Samochód jest niezły za niezłą kasę, psuje się tak samo jak inne pojazdy w dzisiejszych czasach. Jest to opel nie MERC BMW czy AUDI tak więc wymagajmy tyle ile dajemy za niego. Dodatkowo pamietając że naprawy będą nie częstsze ale napewno tańsze niż w przypadku w/w

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Moje pierwsze kombi i prowadzi się je innaczej, na zakrętach jednak trzeba zwolnić ale dla porownania jechałem kombi BMW i nie było takiego kołysania jak w vectrze a jest w pełni sprawna po przeglądzie, układ kierowniczy jest idealny, do hamulcy żadnych zarzutu nigdy się jeszcze nie przegrzały, co do parkowania to widoczność słaba-koniecznie trzeba mieć czujniki

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik w automacie start ma mizerny i od 2tyś obr dostaje kopa, dodatkowo jak na silnik CR to jest on dość głośny na zewnątrz ale w środku już tego nie słychać.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie pod względem komfortu jest idealne, przednie fotele twarde ale wygodne tylne ok z tym że pasażerowie nażekają na uwierające szyjępasy i regulacja nic nie pomaga.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo przestrzeni, duży bagażnik, ale tapicerka kiepskiej jakości, materiał na siedzeniach plami się nawet od wody, dużo twardego plastki ale za to dobrze spasowanego, kwestia gustu i wymagań

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja jest wydajna, ale brakuje wentylacji tylnych szyb, co w warunkach zimowych z komletem pasażerów oraz miejskich przejazdów daje dużo pary na szybach w samochodzie tej klasy nie powinno coś takiego występować, w okresach gdy klimatyzacja jest dostępna powyżej zera, nie ma problemu z parą. W wersji klimatronik i funkcji auto wadą jest to że klima daje na środkowe kratki i bezpośrednio na pasażerów co przyczynia się do zachorowań.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

U mnie żadnych problemów.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Drążek kierowniczy 60zł Łącznik stabilizatora 40zł Wahacz 200zł

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii