Opinia Opel Vectra 1.7 tc4ee1 82KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1994r., ocena użytkownika (22qb)

Opel Vectra 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.7 tc4ee1 82KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 320 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2011-09-11

liczba wyświetleń: 1526

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
5.80
-.--
Trasa
4.90
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

jeżeli jest zadbany silnik - regularnie wymieniany olej - to resztę można tanio naprawić,

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pamiętać jak należy obchodzić się z turbiną - tzn wygaszanie silnika po szybszej jeździe (odczekać minutę na wolnych obrotach) oraz w miarę delikatna jazda zanim olej się rozgrzeje.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

ludziom którzy spokojnie (do 120 km/h) ekonomicznie chcą przemierzać dłuższe trasy, mając pewność że samochód ich nie zawiedzie

Ocena ogólna

Gdyby dzisiaj ktoś wyprodukował taki samochód z tym silnikiem tylko w ocynkowanej karoserii - kupiłbym bez wahania

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Bezproblemowe parkowanie pod warunkiem wyposażenia pojazdu we wspomaganie, hamulce dobre, choć kilka razy trzeba było naprawiać tylne - kiepskie rozwiązanie samoregulatora choć proste w naprawie

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

8/10

Napęd

silnik najlepiej pracuje powyżej 2 tys. obrotów, więc lepiej się przyspieszało ze 100 do 120 niż z 60 do 80 km/h, skrzynia dobra choć czasem cieknie

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Najwygodniej w trasie się jeździ gdy samochód jest w pełni obciążony

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

samochód przestronny z przodu z potężnym bagażnikiem, niestety blachy - typowy OPEL :(

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

wentylacja bez zastrzeżeń, choć klimatyzacja na japońskich podzespołach to utrapienie w naprawie

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

widoczność bez zastrzeżeń,

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

elektryka nigdy nie sprawiła poważniejszego problemu elektroniki nie licząc zegarka i termometru zewnętrznego - brak

Elektryka

8/10

Elektronika

4/10

Naprawy

tanie części zamienne, łatwy w naprawie, nie zdarzyło się, żeby nawet przy jakiejś usterce nie dojechał do celu.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

niestety blachy - typowy OPEL :(

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik - japońska konstrukcja ISUZU - dla mnie stał się wzorem niezawodności

Napęd

autor opinii