Opinia Opel Vectra A 2.5 V6 170KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1995r., ocena użytkownika (24za)

Opel Vectra A 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.5 V6 170KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 15 lat

data oceny: 2014-03-26

liczba wyświetleń: 1402

Spalanie

Podane liczby są przybliżone gdyż spalanie jak wiadomo zależy od wielu czynników i ścisłe podanie konkretnej liczby jest uproszczeniem. Mogę powiedzieć, że najniższą wartością spalania było 7.3l/100km na trasie z Warszawy do Konina latem a najwyższą to 12,2 l/100km jazda po Warszawie.
benzyna
gaz
Miasto
10.50
-.--
Trasa
8.30
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Trudno powiedzieć na co zwracać uwagę przy zakupie 20-letniego samochodu. A entuzjasta będzie wiedział na co ma zwrócić uwagę.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Obsługa codzienna, tygodniowa,miesięczna,roczna - jak dla każdego samochodu. Bardziej zwracać uwagę na uszkodzenia powłok lakierniczych i ich stan bo mogą powstawać ogniska korozji a blacha nie jest cynkowana.Dobre zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

To trudne pytanie gdyż samochód jest "wiekowy" i pewnie trzeba by znaleźć wielkiego entuzjastę. Poza tym być może, tak wyjątkowe walory dotyczą tego konkretnego samochodu i może nieuprawnione byłoby uogólnianie na wszystkie Vectry A V6 2.5l

Ocena ogólna

Pomimo różnych opinii o samochodach Opel Vectra (na ogół nienajlepszych) muszę stwierdzić, że akurat ten egzemplarz Opla Vectry A V6 2.5l z 1995 roku jest rewelacyjny. Jeżdżę nim już 16 lat i nadal mam w tym wielką przyjemność. Będę trzymał go do samego końca, mojego lub jego.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Hamulce mogłyby być skuteczniejsze. Trzeba mocno naciskać.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Dałem same 10 bo silnik V6 170KM z automatyczną skrzynią biegów spełnia wszelkie wymagania odnośnie elastyczności, cichobieżności i przyspieszenia.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie dość twarde, nie lubi nierównych nawierzchni,stworzony do szybkiej jazdy po asfaltowych drogach.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód ma już 20-sty rok i jak na Opla trzyma się nieźle choć w znanych miejscach pojawia się korozja. Ale "dziur" jeszcze nie ma. Dbając o wczesne zabezpieczenie można śmiało pojeździć jeszcze z 10 lat.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie ma zastrzeżeń.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Nie ma zastrzeżeń.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Przez te prawie 20 lat nie było ani jednej usterki elektroniki.Raz był naprawiany alternator (wymiana szczotek).A samochód jest nawet na dzisiejsze standardy naprawdę "wypasiony", tzn. automat,ABS,TC,elektryczne wszystkie szyby, elektryczne podgrzewane lusterka,podgrzewane siedzenia przednie,klima,radio,immobiliser,komputer pokładowy, itp.

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Samochód ani razu nie zawiódł.Koszty napraw (pomijając wymiany eksploatacyjne) znikome.Z prac blacharskich to wstawienie reparaturki w tylnym prawym błotniku. Trzeba zaznaczyć, że samochód był sprowadzony z Francji jako uszkodzony, robiony prawy bok.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Hamulce mogłyby "brać" ostrzej.Trzeba mocniej naciskać niż w innych samochodach którymi jeździłem, choć przy kontroli hamulców na stacji diagnostycznej wszystko mieściło się w granicach normy.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przy takim "naszpikowaniu" elektroniką samochodu z 1995r bałem się, że rozliczne awarie lub niesprawności elektroniki pogrzebią mnie razem z tym samochodem. Rzeczywistość to rewelacja, zero kłopotów.Przez całe prawie 20 lat wymieniłem jedną żarówkę tylnego światła pozycyjnego. To zasługa sterownika świateł który już wtedy zastosowano. Nawet dziś nie wszystkie samochody mają taki sterownik.

Niezawodność

autor opinii
Cezary