Opel Vectra 2001r. - opinia użytkownika
nadwozie: sedan (limuzyna)
silnik: 2.2 Y22DTR 16V 130KM (turbo diesel)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 180 000 km
liczba drzwi: 4
wyposażenie: ABS,Klimatyzacja
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 3 lata
data oceny: 2008-11-27
liczba wyświetleń: 6366
Spalanie
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Jego stan zewnętrzny nie zawsze odzwierciedla jego stan rzeczywisty. Ładnie utrzymane auto może być " zajechane " a poobijany egzemplarz, o który trzeba czasem zadbać pod kątem estetyki może być prawdziwą perełką. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na przebieg. Cudów nie ma, przebieg roczny w przypadku diesla sprowadzanego waha się w granicy 40 tyś. km rocznie, to mnożymy przez ilość lat od daty produkcji auta i mamy w miarę prawdziwy przebieg. Nikt nie kupuje diesla po to, by jeździć nim na zakupy więc jest mało prawdopodobne, że 7-mio letni samochód ma tylko 100 tyś km przebiegu, bo pochodzi od starszego i kulturalnego pana... Jeśli miałbym coś jeszcze zasugerować - obowiązkowa wizyta w serwisie Opla ale takim, który ma oplowski skaner TECH2, tylko taka diagnoza daje miarodajną wykładnię o kondycji silnika i podzespołów ( turbina, zaworki sterujące, przepływomierz, układ wtryskowy i podciśnieniowy ), bo naprawy nie są niestety najtańsze...
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Jeździć, szanować, nie obijać lakieru, wymieniać płyny i olej we właściwym czasie, serwisować - Vectra z pewnością się za to pozytywnie odwdzięczy.
Ocena ogólna
Ocena ogólna
8/10
Układ jezdny
Prowadzenie auta
10/10
Układ kierowniczy
8/10
Hamulce
10/10
Parkowanie
10/10
Napęd
Elastyczność
10/10
Skrzynia biegów
8/10
Silnik
8/10
Przyspieszenie 0-100km
8/10
Przyspieszenie 60-120km
8/10
Przyspieszenie 80-120km
8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8/10
Resorowanie z obciążeniem
8/10
Fotele przednie
8/10
Fotele tylne
8/10
Jazda z kompletem pasażerów
8/10
Wyciszenie
10/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
10/10
Przestrzeń z tyłu
8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8/10
Bagażnik
8/10
Jakość materiałów i wykończenia
8/10
Możliwość aranżacji
8/10
Karoseria
10/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
10/10
Widoczność
Widoczność do przodu
10/10
Widocznośc do tyłu
10/10
Widoczność w lusterkach
8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8/10
Elektronika
8/10
Naprawy
Niezawodność
7/10
Koszty napraw
7/10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Negatywne spostrzeżenie dotyczy nie tyle Opla co wszystkich nowoczesnych turbodiesli, nowoczesnych w sensie, że sterowanych elektroniką. Niestety, bez odpowiedniego oprzyrządowania elektronicznego ( komputer, skaner, interfejs diagnostyczny ) - weryfikacja usterek silnika nie jest możliwa. Ponadto naprawa uszkodzeń silnikowych czy wymiana części sterowania samym silnikiem czy jego podzespołami jest droższa niż w przypadku silników benzynowych. Oszczędności wynikające z mniejszego apetytu na paliwo ( diesel ) wyrównują się w przypadku konieczności napraw silników diesla ( przepływomierze, wtryskiwacze, pompy wtryskowe, układy rozrządu i tak dalej ).
Inne
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Bałem się Vectry, bo opinie krążące ogólnie o Oplu nie były optymistyczne zwłaszcza pod względem niezawodności. Jednak po ponad 3 letnim użytkowaniu tego samochodu absolutnie nie żałuję wyboru ani decyzji, która została podjęta bardzo szybko i w sumie dość przypadkowo. Gdybym ponownie znalazł się w takiej sytuacji postąpiłbym identycznie.
Niezawodność
Sprawdź także:
Opel Vectra - ogłoszenia, Opel - forum użytkowników, Opel Vectra - średnie ceny,
Opel - tapety na pulpit, Opel - konfigurator felg, Opel - tanie opony,
używane auto części, - części nowe, nawigacja GPS w telefonie,