Opinia Opel Vectra Elegance 1.8 16V 120KM (benzyna+gaz) kombi 2001r., ocena użytkownika (nw)

Opel Vectra Elegance 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi
silnik: 1.8 16V 120KM (benzyna+gaz)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 224 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Klimatyzacja
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 6 lat
data oceny: 2008-02-07
liczba wyświetleń: 4702

Spalanie
 
  benzyna gaz
Miasto 10.00 10.00
Trasa 10.00 10.00
Cykl mieszany 10.00 10.00
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
W szczegółach na nic, ogólnie jak w każdym. Z tym silnikiem można obejrzeć dokładniej kolektor wylotowy z wewnętrznym katalizatorem - ponoć lubi pękać tuż przy silniku i zbadać czy jedynka z luzu wchodzi bez zacięć - ponoć jakiś plastik się wyciera.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Jak w amerykańskim filmie - przy każdym tankowaniu zerknąć na poziom oleju.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Tak na prawdę każdemu, kto nie jeździ jak focusiarz (szybko i ostro między autami) a komu potrzeba pięciu miejsc i kawałka bagażnika.
Ocena ogólna
Auto dobrze zaprojektowane, dobrze wykonane, rzekłbym idealne. Jeden poważny brak i dwa małe: nie ma ocynku nadwozia, kiepskie lusterka boczne (choć ładna ich stylistyka), brak wzdłużnej regulacji położenia kierownicy. Idealne na auto rodzinne albo do małego biznesu. Świetne na wycieczki we dwoje.
Ocena ogólna
10 / 10
Układ jezdny
Auto doskonałe na polskie drogi. Pięknie wybiera nierówności, duża średnica kół zmniejsza nieprzyjemne odczucia przy wpadaniu w dziury. Zawieszona dość wysoko, fantastycznie pokonuje progi zwalniające jak i przeszkody "brane między koła" - anie razu nie przytarłem miską, wahaczem itp. W zamian za to, auto jest niezbyt pewne w bardzo szybkich łukach (ma się nijak do octavii czy dresfocusa), choć nie zawiodłem się. Mimo długości - bez problemu parkuję, również równolegle. Wspomaganie działa doskonale. W moim samochodzie marzeń zawieszenie może być z vectry.
Prowadzenie auta
7 / 10
Układ kierowniczy
10 / 10
Hamulce
9 / 10
Parkowanie
8 / 10
Napęd
Silnik baaaardzo elastyczny pozwala na rzadką zmianę biegów. Miasto można opędzić na trzech biegach a w trasie nie ma konieczności redukcji, no może jeden w dół przy ryzykownym wyprzedzaniu . Mógłbym zmienić ewentualnie na 150KM ale bez upierania się, bowiem mocy tak na prawdę brakoje mi przy pięciu osobach na pokładzie i pełnym bagażniku. Na gazie (sekwencja) jeździ doskonale, bez dziur w mocy itp. Zawory i gniazda, wbrew wyssanym z palca opiniom są piękne (oglądałem kamerką wciśniętą zamiast świecy). Silnik lubi olej - w dwóch identycznych, równolegle jeżdżacych vectrach o przebiegu ~225kkm od samego początku trzeba dolać ok półtora litra na 10.oookm (wymiana co 30kkm, co też jest in +) Zpalanie podałem takie jam mam w rzeczywistości, w trasie bowiem jeżdżę zdecydowanie szybciej niż w mieście. W moim samochodzie marzeń silnik może być taki sam.
Elastyczność
10 / 10
Skrzynia biegów
10 / 10
Silnik
8 / 10
Przyspieszenie 0-100km
8 / 10
Przyspieszenie 60-120km
8 / 10
Przyspieszenie 80-120km
8 / 10
Komfort jazdy
Gdyby ktoś chciał, żebym jednym słowem opisał vectre B - powiedziałbym: komfortowa. Można caaaały dzień jeździć po mieście i nie wysiąść zmęczonym albo zrobić 1500km na strzał i wyjść bez bólu kręgosłupa, przypiąć narty i pośmigać. Fotele doskonale zaprojektowane, bardzo długie siedziska z przodu, świetnie wyprofilowane z tyłu trzymanie boczne bardzo dobre. Mam tu jeszcze regulację lędźwiową - działa. :) W moim aucie marzeń chciałbym mieć taki komfort jak tu.
Resorowanie bez obciążenia
10 / 10
Resorowanie z obciążeniem
10 / 10
Fotele przednie
10 / 10
Fotele tylne
10 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
10 / 10
Wyciszenie
10 / 10
Nadwozie i wnętrze
Nadwozie i wnętrze z kolei opisałbym jednym słowem : ERGONOMICZNE. Wszystko jest tu intuicyjne. Jest jeden poważny dla mnie brak: brak regulacji położenia kierownicy przód-tył. Nadwozie (siedmioletnie) z zewnątrz ma poważną wadę: lubi go rdza. Nie ma dziur ale pajączki się pojawiają. Nadwozie mojego idealnego auta może być budą z vectry ale ocynkowaną.
Przestrzeń z przodu
10 / 10
Przestrzeń z tyłu
8 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10 / 10
Bagażnik
10 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
10 / 10
Możliwość aranżacji
10 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja doskonała!!!! Nawiewu na szybę przednią najbardziej mogą mi pozazdrościć właściciele aut VW Group, niezależnie od tego czy to fabia czy A8. Klimka (chłodziarka) działa szybko i mocno. Auto moich marzeń może mieć wentylację z vectry.
Wentylacja i ogrzewanie
10 / 10
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, w lusterkach bocznych średnia, co jest znaną cechą vectry.
Widoczność do przodu
10 / 10
Widocznośc do tyłu
10 / 10
Widoczność w lusterkach
6 / 10
Elektryka/Elektronika
 
Elektryka
0 / 10
Elektronika
0 / 10
Naprawy
 
Niezawodność
0 / 10
Koszty napraw
0 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
 
nic
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Wszyscy mówią: chcesz mieć hopla - kop opla. W trakcie siedmioletniej eksploatacji zepsuł się jedynie sterownik ABSu (do polutowania we własnym zakresie) a elementy eksploatacyjne są nadspodziewanie żywotne.
Niezawodność
autor opinii