Opinia Opel Vectra 2.0 100KM (olej napędowy) kombi 2004r., ocena użytkownika (rzv)

Opel Vectra 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 100KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-02-23

liczba wyświetleń: 3190

Spalanie

Bardzo oszczędne auto. Na baku w trasie około 1000 km
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.90
-.--
Cykl mieszany
7.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

W miom wszystko jest sprawne i nie ma na co zwracać uwagi.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nic szczególnego nie jest tu powodem do nadmiaru poświęcenia uwagi. Lać (nie koniecznie dużo) i jeżdzić!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Znakomity samochód dla rodziny i osób ceniacych komfort nie koniecznie dynamikę.

Ocena ogólna

Znakomity komfort, mała awaryjnośc. Samochód nie sprawia "niespodzianek". Przydałby sie mocniejszy silnik przy tych gabarytach i masie auta, ale jest to do przeżycia - rekompęsuje to przestronność wnętrza i wysoki komfort jazdy. Auto płynie na drodze i jest ciche w środku. Niskie zużycie paliwa

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Vectra znakomicie trzyma się drogi. Wysoki komfort jazdy-"płynie" Duże gabaryty mogą niewprawionemu kierowcy sprawiać kłopoty.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

W momencie zakupu silnik o mocy 100 KM wydawał sie wystarczający. Dzisiaj przy coraz większym natężeniu ruch i pełnym obciążeniu samochodu okazuje się za słaby. Prękość podrużna w granicach 140 -160 nie jest żadnym kłopotem można nawet rozpędzić auto do 180 km/h bez tak zwanego "duszenia" Jednak wyprzedzanie może sprawiać trudności - nalęży redukować biegi aby uzyskać minimum dynamiki. Jazda samego kierowcy - bajka!

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Wrażenie z jazdy znakomite. Obciążenie pojazdu nie wpływa na jego zachowanie się na drodze.Resorowanie pojazdu ponad przeciętne. szeroki rozstaw osi jest tu dodatkowym atutem (10 cm szerszy jak w limuzynie)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód bardzo wygodny i przestronny na tylnej kanapie miejsca na 3 osoby i miejsca na nogi jes pod dostatkiem. Przednie fotele wygodne. W samochodzie nic nie piszczy i nie trzeszczy. Jedynym problemem wnętrza są wycierające się uchwyty przy drzwiach. Po 200000 km widać ślady na kierownicy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zima przy dużych mrozach trzeba troszkę zaczekać aby wnętrze sie nagrzało do temperatury około 22 stopnie. Nawiewy dobre, są także na tył. Nadmuch na przednia szybę szybko radzi sobie z parą.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Gabaryty Kombi nieco utrudniaja widocznośc do tyłu ale jest to do przezycia Przydałyby się czujniki parkowania do tyłu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Nie mam żadnych negatywnych uwag.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Naprawa w ASO jest kosztowna ale właściwa dbałość o elementy szczególnie zawieszenia powoduje że w tym samochodzie jest wszystko w znakomitym stanie. Koszty można zmiejszyć kożystając z "podróbek" i zakładów nie autoryzowanych o około 60%

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii