Opinia Opel Vectra B po liftingu 1.8 16V 115KM (benzyna) kombi 1999r., ocena użytkownika (9sj)

Opel Vectra B po liftingu 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 16V 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 17 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-05-31

liczba wyświetleń: 5159

Spalanie

Silnik jest niezłym kompromisem między osiągami a oszczędnością, w trasie można zejść do ok. 6 litrów (trzeba się mocno pilnować), przeciętnie 7 litrów, w mieście 9 do 10 (jak ktoś ma ciężką nogę).
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na to samo co zawsze, czyli czy nie jest po dzwonie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Czyszczenie przepustnicy oraz elementów gumowych zawieszenia (koszt części ok. 40 PLN) co przegląd.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto potrzebuje dość dużego i wygodnego samochodu, idealny na samochód rodzinny.

Ocena ogólna

Z auta jestem bardzo zadowolony, nie sprawia prawie żadnych problemów, jest tani i w zakupie i w utrzymaniu. Prowadzi się nieźle, jest wygodny. Jedyne, czego mi brakuje, to automat (ale musiałby od razu być lepszy motor...).

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Generalnie nie ma co zarzucić, zawieszenie dość trwałe, ósemka za prowadzenie tylko przez to, że jechałem ostatnio nową Hondą Civic i prowadziła się dużo lepiej (w Vectrze jest z tyłu belka skrętna, w Hondzie o ile się dobrze orientuję, jest zawieszenie niezależne), ale za to była znacznie mniej komfortowa.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik wystarczający. Jedyny problem pojawia się po włączeniu klimatyzacji, mocy trochę ubywa. 7 za elastyczność z powodu kiepskiego momentu obrotowego do 2000 rpm (przez 16V), skrzynia jest długa, więc jeśli zwolnisz do 10kmh, to z dwójki trzeba go wyciągać na półsprzęgle.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Generalnie bardzo wygodny samochód, jedyny minus: mogłoby być trochę więcej miejsca na nogi z tyłu, poza tym we trójkę z tyłu nie jest zbyt wygodnie.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

O przestrzeni już pisałem, bagażnik ustawny, po złożeniu kanapy podłoga niemal idealnie płaska. Co do możliwości aranżacji, to ogranicza się ona w zasadzie do wspomnianego złożenia kanapy. Jeśli chodzi o karoserię, to w mojej 9-letniej Vectrze nie ma śladu rdzy, nie była nigdy garażowana, więc zabezpieczenie antykorozyjne jest ok. Wcześniej miałem Vectrę z tego samego rocznika, która rdzewiała tu i tam, ale to wynik kolizji, a konkretnie kiepskiej naprawy. Wykonanie jest niezłe, nie jest to Mercedes, ale nie ma się za bardzo do czego przyczepić, ślady zużycia ograniczają się do nieznacznego wytarcia fotela kierowcy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zimą szybko się nagrzewa, klimatyzacja (w moim przypadku manualna) nie ma problemów nawet w największe upały.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność, jak to w starej konstrukcji bardzo dobra. Lusterka sprawiają wrażenie za małych, ale to tylko wrażenie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Typowo dla Opla elektryka jest średnia, tzn. średnio raz w roku trzeba coś naprawić lub wymienić (u mnie ostatnio siłownik centralnego od klapki wlewu paliwa). No i oczywiście sławny wyświetlacz na desce (ten od zegarka, temperatury lub komputera, jak ktoś ma), który dosłownie w każdym Oplu (i ostatnio w Saabach) po pewnym czasie zaczyna się psuć (nie świecą niektóre piksele). Usterkę można usunąć za ok. 50 PLN.

Elektryka

8/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Psują się bzdety i to niezbyt często, części dość tanie (poza ASO oczywiście) i łatwo dostępne. Ważne, żeby mieć mechanika, który wie jak Vectrze zrobić dobrze:), czyli co przegląd wyczyści przepustnicę (w 1.8 16V), powymienia gumki w zawieszeniu. to gwarantuje spokojną eksploatację i zadowolenie z auta.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Może nie zaskoczyło, bo ciężko to przeoczyć, ale z tyłu mogłoby być więcej miejsca.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Obiegowa opinia o Oplu okazała się w tym przypadku nieprawdziwa (wg mojego mechanika Astra I i II oraz Vectra B to najlepsze produkty Opla ostatnich lat).

Niezawodność

autor opinii