Opinia Opel Zafira Comfort 2.0 2.0 DTH 101KM (olej napędowy) van 2002r., ocena użytkownika (m2a)

Opel Zafira Comfort 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.0 2.0 DTH 101KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 196 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-08-22

liczba wyświetleń: 6757

Spalanie

Spalanie jest wielkim atutem tego autka. W trasie potrafie nawet zejść poniżej 5,5 ltr/100 km przy prędkości do max 120 km/h. W mieście jak codziennie jadę do pracy ok 17 km( przez centrum Łodzi) spala 6,5 do 7 ltr. jak przycisnę.
diesel
gaz
Miasto
6.80
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

To pytanie jest dobre. Często auta sprowadzone mają przebieg po 350-450 tyś a w komisie Polskim odświeżone do 150 tyś km. W trakcie kupna jechać koniecznie ma komputer aby sprawdzić błędy, przejechać się ponad 120 km/h bo wtedy te błędy mogą wyjść. Sprawdzić czy lewarek zmiany biegów nie jest wytarty itp.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ja jeżdzę sam i nie żałuje bo jest wygodne.Z rodziną na wakacjach super - pakuje tylko bagażnik i nie muszę wozić walizek w środku autka.:) przez co jest bezpieczniej.

Ocena ogólna

Ponownie bym kupił to autko bo jest rewelacyjnie. Zalety są takie że nie ma pompowtryskiwaczy( 1500 zł/1 szt) i koła dwumasowego( koszt ok 3000 zł) które często się psują w silnikach np. VW Touran-a , CDTI( ZAFIRA B).

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto rewelacja!!! Po założeniu tarcz nacinanych na przód autko prawie staje w miejscu, zaś ABS nie raz uratował mi skurę :) Pewnie się prowadzi i dobrze trzyma drogi.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Jak się załącza TURBO to autko wyrywa do przodu!!! Na 4 i 5-ym biegu aż miło się wyprzedza. Szybko i sprawnie bez ryzyka. Pali w zimie bez problemu nawet przy -25 C.:) a nie ma Wobasto.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Wiadomo troszkę klekodze jak to Turbo Disel ale i tak dużo ciszej chodzi noż np. fordy TDI. Po przejechaniu prawie 200 tyś mam jeszcze orginalne nitowane wachacze na przodzi( fabryczne)!!! Amortyzatory również są fabryczne.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

No to nie jest małe auto. Siedzi się wysoko dobra widoczność, a jak masz podłokietnik to jedzieś ... prawie jak "król" :) Tył bardzo wygodny, dużo miejsca na nogi i nad głową. I te siedem siedzeń :). Bagażnik rówież pojemny.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Troszkę wolno odparowóją szyby w zimie.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Duża szyba z przodu zapewnia super widoczność. Troszkę przeszkadzają słupki boczne na zakrętach ale minimalnie i idzie się przyzwyczajić.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

U mnie bez wiekszych problemów. Wymiana tylko czujnika obrotów silnika raptem 100 zł. Reszta nienaganna.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Tańszy w naprawie jest tylko Fiat. Duża ilość zamienników jak również dostępność części używanych powoduje iż autko można naprawić za grosze. Najdroższy element do naprawy to Turbo - 700 zł i pompa wtryskowa 2500 zł ale one wytrzymują ok 450 tyś.( oczywiście przy odpowiednim szanowaniu autka)

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Wieslaw