Opinia Opel Zafira Cosmo z dodatkami 1.9 CDTI 120KM (olej napędowy) mini-van 2005r., ocena użytkownika (7pm)

Opel Zafira Cosmo z dodatkami 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.9 CDTI 120KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 70 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-03-05

liczba wyświetleń: 15461

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Chyba tylko na moc silnika. Nie mniej niż 110KM!!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

W końcu trzeba z niego wyjść i iść do domu.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie spędzającej dużo czasu za kółkiem, w weekendy wożącej większą rodzinę lub teściów. Imprezki z kumplami jednym autem.

Ocena ogólna

Japońce nie chcą brać przykładu z europejczyków, za to europejczyki inteligentnie wdrażają to co najpraktyczniejsze. Zafirze brakuje niezależnie regulowanych siedzeń trzeciego rzędu, powiększonego okno w klapie w tyłu, miękkich siedzeń jak u francuza i gdyby tak tak nie szumiała przy szybkiej jeżdzie. Ale i tak jest super. Zobaczymy jej lifting po skończonym leasingu mojej Corolli;)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Zafira jezdzilem przez rok. Teraz mam w leasing Toyota Corolla Verso 2,2D 135KM. W porownaniu z Zafira to jestem nowym autem rozczarowany. Oto plusy Zafiry w tym dziale: Zafira jest w okręgu o conajmniej o 1m zwrotniejsza od Corolli i to jest przy parkowaniu mocno wyczuwalne, wspomaganie kierownicy porownywalne w obu autach, hamulce w Zafirze mocniej łapią (nie trzeba tak mocno deptać)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Bieg 6 przy tej mocy jest w pełni uzasadniony. Przy jeżdzie na tempomacie 160km/h przez Górę Św. Anny pod Opolem prEdkość nie zmalała. Spalanie realne z ciężką stopą to 6,5l/100km czyli o 1 litr mniej niż Corolla Verso. Wartości z wyłączoną klimatyzacją!! Zafira potrzebuje dosyć wysokich obrotów dla uzyskania dobrego momentu obrotowego, dlatego nie pełna punktacja.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jak prawie każde europejskie auto ma twarde zawieszenie. Dlatego średnie oceny. Nie ma takiego komfortu jak w Citroenie lub Mercedesie. Ale to kwestia przezwyczajenia. Za to nie kolebie w ostrych zakretach. Fotele też twarde. Francuzi tu są w przodzie ze swoimi \\"kanapami\\". Jest troche \\"kanciasty\\" więc szumi (nawet mocno) powyżej 120km/h (to porownanie do Corolli).

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Tutaj strzał w dychę. Corolla się chowa!! Nawet 2 metrowy facet bedzie to auto chwalił. Fotel miałem z pełną regulacją i podłokietnikiem, o wiele wyższy niż w Corolli. Jest to cholernie duży plus dla ludzi z bólami kręgosłupa. Można powiedzieć, że kierowca siedział na krześle (gdyby tylko fotel Zafiry był rownie miękki jak we francuzach;). Z tyłu nawet przy wykorzystaniu trzeciego rzędu jest dużo miejsca (tu totalna porażka Corolli Verso!). Gdyby tylko drugi rząd miał niezależną regulację każdego fotela jak Corolla! Przez to trzeba wyganiać gosci z kanapy aby do trzeciego rzędu ktoś mógł wejść. Bagażnik bomba!! Moja Zafira miała pakiet z regulacją opasania bagażu. Rewelacja! Nawet przy 7 osobach zapakujesz pół wózka z supermarketu, co w Corolli jest nie do pomyślenia-tam to jedynie dwie cienkie reklamówki obok siebie. Pulpit o wiele bardziej funkcjonalny niż w Corolli. Display potężny (pomarańczowy) z wyczerpującymi informacjami-w każdym menu widoczna godzina, temperatura. To jest Bordkomputer!! Śmieszny komputer Corolli zerżnęli z Octavii 1999r-mikroskopijny wyświetlacz i albo chcesz oglądać zasięg na baku, albo godzinę. W słońcu w ogóle nieczytelny! Srednie zużycie pokazuje o 1 litr mniej niż realne (Zafira za to pokazuje wartość realną!!!). Dodatkowy plus dla Zafiry to obsługa radia i komputera z kierownicy i bezpośrednio. Gumowane rolki na kierownicy można obsłużyć nawet wilgotnym palcem! Po menu komputera latasz w przód i tył. Corolla tylko \\"przewija\\" do przodu! To samo z gałką radia Zafiry. Tam nawet czujesz, że kręcisz bo wyczuwalny jest krokowy ruch gałki jak skrool w myszce komputerowej. Spróbujcie szybko pogłośnić kręcąc wilgotnymi palcami potencjometr w Corolli!! Zafira w pełni obsługuje możliwości radia i CD z kierownicy!! W Corolli nie \\"przewiniesz\\" muzyki MP3, tylko przeskoczysz do kolejnego utworu! Kolejny plus dla Zafiry to uchwyt w tylnych drzwiach. Małe dziecko swobodnie wyjdzie bo ma się gdzie chwycić. W Corolli upadnie na ziemie, bo jakiś inteligent wymyślił mały otwór w tapicerce w połowie drzwi. W Zafirze jakoś nigdy nie pobrudziłem się o krawedź karoserii przy drzwiach wkładając dziecko do fotelika (niezdarą raczej nie jestem), U japońca to nagminne. Włączone światła drogowe w Zafirze w jasny dzień rozpoznaję od razu od pozycji dużego pokrętła z boku kierownicy. W Corolli jest przełacznik kierunkowskazów i szukaj tam kreseczki i jej pozycji! Kontrolki w słońcu nie zobaczy w obu autach. No i na koniec trochę luksusu. Zafira z pilota w kluczyku otwiera i zamyka okna na tyle ile chcesz-zależy jak długo naciskasz pilota. Corolla, po kupieniu domykaczy jedynie otworzy lub zamknie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Co tu pisać? Grzeje i chłodzi kiedy trzeba. Common Raily nagrzewa się trochę wolno. W Corolli zastosowali dodatkową grzałkę w bloku silnika. Przydałoby się to w Zafirze.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jedynie z widocznością do tyłu jest gorsza od Corolli Verso. Jednak prosta krawędź dolna szyby w klapie zakrywa część widoku.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Robert Topka