Opinia Opel Zafira selection 2.0 tdi 101KM (olej napędowy) van 2002r., ocena użytkownika (gsy)

Opel Zafira selection 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.0 tdi 101KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 112 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-08

liczba wyświetleń: 6916

Spalanie

Jak na tak duży samochód jest bardzo oszczędny ale polecam wlewać porządne paliwo np. typu VERVA i to na pewnej stacji z uwagi na czułą pompę paliwową, która nie lubi byle czego i może szybko się zużyć.
diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na pracę silnika, paliwo na którym jeździł wcześniej, przeglądy techniczne. Pytać o pompę paliwową.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wlewać porządne paliwo np. Verva

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom, które cenią wygodę, a nie prędkość i gadżety

Ocena ogólna

Auko bardzo polecam dla rodzin, które cenią wygodę, a nie prędkość i gadżety. Wystarczy o Zafirę dbać a zadowolenie gwarantowane.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się pewnie z poczuciem bezpieczeństwa, układ kierowniczy nie budzi większych zastrzeżeń ale do doskonałości jeszcze trochę mu brakuje, hamulce jak na spore gabaryty auta bardzo dobre, parkowanie (szczególnie tyłem) delikatnie utrudnione przez wysoki tył pojazdu, natomiast trzeba zachować ostrożność przy wykonywaniu zakrętów(lewo, prawo)z uwagi na słupki przednie które zasłaniają pole widzenia.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik Zafiry (jeżeli się o niego dba) jest praktycznie bezawaryjny, skrzynia bez większych zarzutów ,biegi wchodzą swobodnie i bez zarzutu. Przyspieszenie tego pojazdu jest wystarczające dla tego typu pojazdu i przy wyprzedzaniu zbiera się całkiem dobrze.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Jazda Zafirą jest całkiem przyjemna zarówno bez jak i z obciążeniem, fotele przednie bardzo wygodne i można podróżować przez długi czas nie odczuwając ogólnego zmęczenia. Największym plusem jest wysoki fotel dzięki któremu nie zginamy kolan tak bardzo jak przy typowych sedanach. Zafirą może śmiało podróżować siedem osób, ale na tylnych siedzeniach dodatkowych) jedynie dzieci, ponieważ na dłuższych dystansach dorośli jednak nie wytrzymają zbyt długo. Co do wyciszenia to wszystko jest OK do 100km/h, natomiast przy większej prędkości trochę przeszkadza np. przy słuchaniu radia.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni zarówno z przodu jak i z tyłu jest wystarczająco dużo aby 4 osobowa rodzina mogła podróżować komfortowo. Ergonomia bez większych uwag, bagażnik ogromny co jest ogromnym plusem tego samochodu. Jakość materiałów jest taka sobie dużo plastiku i zbyt wiele nie da się poprawić.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Generalnie jest dobrze ale to jeszcze nie to co powinno być. W dni zimne dosyć długo się nagrzewa nawet przy włączonej klimie, natomiast w dni gorące trochę czasu musi minąć żeby poczuć ochłodzenie.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu super, natomiast na boki lekko ograniczona przez słupki boczne, trzeba się pochylać żeby dobrze ocenić sytuację przy wykonywaniu zakrętów w lewo i prawo. Widoczność w lusterkach bardzo dobra.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka i elektronika bez większych zastrzeżeń, problemy raczej nie występują.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Pojazdem jeżdżę już dwa i pół roku i do chili obecnej wymieniłem jedynie łącznik stabilizatora (lewy). Wykonuję raz w roku przegląd z wymianą wszystkich filtrów plus olej. Jestem bardzo zadowolony z samochodu i mam nadzieję, że będzie tak dalej. Jeżeli chodzi o koszty to całkowity przegląd z wymianą wszystkich filtrów i oleju nie przekracza 400zł (oczywiście nie w autoryzowanym serwisie).

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii