Opinia Opel Vivaro L1H1 1.9 DI 82KM (olej napędowy) bus 2003r., ocena użytkownika (hmy)

Opel Vivaro L1H1 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 1.9 DI 82KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 92 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-07-10

liczba wyświetleń: 12098

Spalanie

Taka wynosi moja średnia i z ok.700 kg ładunku na pace. Nie testuję auta inaczej, ponieważ jeżdżę cały czas załadowany.
diesel
gaz
Miasto
7.40
-.--
Trasa
7.40
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Opinie zawsze są podzielone. Napewno na rocznik i przebieg w km., to podstawa. Dużo wersji nadwozia pozwala wybrać tę najbardziej potrzebną, do przewożenia towarów lub osób. Koniecznie udać się do stacji diagnostycznej na dodatkowy przegląd stanu samochodu. To tak ogólnie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie tankować na nieznanych stacjach (olej napędowy), sprawdzać raz na miesiąc ciśnienie w oponach,przez duże szyby lepsza widoczność gdy są czyste.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

opinia podobna do moich przedmówców; dla osób prowadzących działalność gospodarczą, ceniących sobie wygodę i niezawodność

Ocena ogólna

Naprawdę muszę dać tutaj pełną 10. Wcześniej przez 14 lat 'latałem' Polonezem Truck, różnica kosmiczna. Tego Opelka przywiozłem z Niemiec (78 tys.km) wybrałem go z kilkunastu sztuk. Moim priorytetem była tylko klima, bez bajerów,(niższa cena). Wygoda w załadunku, ekonomiczny i 'żywy' silnik, dobra widoczność.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Jestem pod dużym wrażeniem tych cech. Wg. mnie zasłużona opinia.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Skrzynia biegów dobra, jednak zawsze wrzucanie jedynki to powtórna próba lub szczęście (za pierwszym razem).

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Trochę jest tutaj skromnie, na miejscu kierowcy raczej mało miejsca, rząd foteli obok to raczej taka miękka ławka, bez regulacji, dla dwóch osób szczupłych.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Niskopodwoziowy samochód docenią ci, którzy często muszą załadowywać i wyładowywać towary. Duże boczne drzwi, ułatwiają te czynności. Wymiary przestrzeni załadunkowej pozwalają na dużą wygodę w załadunku. Bardzo duży plus.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Na razie objeździłem nim jedną zimę. Szybko robi się ciepło w środku. Przy jeździe w trzy osoby, podczas parowania szyb trzeba puszczać mocną wentylację. W lecie klimatyzacja jest zbawieniem w takiej kabinie o dużym oszkleniu.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Dziesiątki same mówią za siebie. Lusterka wsteczne są naprawdę na poziomie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jest to nowocześnie nowy/prosty samochód, bez zbędnych bajerów a więc i elektroniki nie za dużo. To co jest, wystarczy i na razie się nie psuje.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Na razie miałem przez ten rok tylko jedną naprawę, zepsuło się ''turbo''. Musiałem udać się do serwisu. Na pięć serwisów OPLA/Sląsk(do których dzwoniłem), tylko jeden w Chorzowie przyjął moje auto do zdiagnozowania i naprawy. Obsługa żenująca, diagnostyka i naprawa trwała max.15 min, a czekania (chociaż był naprawdę luz) ok.2,5 godz. Całkowity koszt wyniósł 834,75 zł. Teraz najlepsze, odkręcenie i zakręcenie 2 śrubek, wtyczka elektryczna - czujnik pociśnienia, zatrzask i wtyczka elektryczna - zawór podciśnienia, max.15 min.(byłem przy tym) --186 zł, diagnostyka - podpięcie miernika(ok.5 min)- 103,70 zł. Pożniej dopiero dowiedziałem się, że te same części w RENAULT są o 40% tańsze.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic nie przychodzi mi do głowy

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Z małą awarią układu turbo, każdemu moze się zdarzyć

Niezawodność

autor opinii