Opinia Opel Signum 1.9 CDTI 16V 150KM (turbo diesel) hatchback 2004r., ocena użytkownika (2457)

Opel Signum 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 CDTI 16V 150KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 261 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2013-10-02

liczba wyświetleń: 2986

Spalanie

Jeżdżę głównie po nie dużym mieście więc spalanie bliskie 8 litrów, bez stosowania zasad ecodrivingu, w trasie przy spokojnej jeździe do 120 km spalanie do 5,5
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
7.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan techniczny jednostki napędowej, listwa sterująca klapami wirowymi w silniku Z19DTH, zawór EGR, DPF

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jeśli masz jednostkę z DPF zwracaj uwagę na chwilowe spalanie, tak aby minimalizować ryzyko przerwania procesu wypalania filtra DPF, który przeważnie potrzebuje na to do 15 minut po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla rodziny 4 osobowej, która szuka luksusowego używanego auta za rozsądne pieniądze i nie drogiego w eksploatacji.

Ocena ogólna

Świetne auto dla rodziny 4 osobowej. Bryła kompaktowa jak np Audi A4 sportback ale z większą przestrzenią dla pasażerów i bagażu. Luksusowe wykończenie, dużo bajerów w środku i w wyposażeniu auta jak adaptacyjne światła biksenonowe z doświetlaniem zakrętów,lodówka ze stoliczkami,roletki tylnych drzwi.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Bardzo komfortowy w trasie. Duży promień skrętu.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Przy manualnej skrzyni w mieście jest trochę mieszania. W trasie ładnie się zbiera, wyprzedzenie np 2 tirów bułka z masłem jak na samochód o tej masie. Jazda na tempomacie bajka.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Samochód bardzo miło zaskakuje komfortem podróżowania Bardzo fajne resorowanie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Auto ma bardzo dużo różnych schowków w tym na podsufitce. Fotele z tyłu można regulować nachylenie i wychylenie. Miejsca na nogi pasażerowie z tylu mają tyle co w Audi A8L, Skodzie Superb. Passat, Vectra, Audi A4, BMW E60 mogą jedynie pozazdrościć.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Działa bardzo wydajnie.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Konstrukcja bryły nadwozia nie pozwala na panoramę tyłu auta.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Ogólnie wszystko działa, zdarzyć się może jedynie upierdliwy problem kontrolki od żarówek pozycyjnych, który spowodowany jest kontrolą magistrali CAN nad oświetleniem auta. (zła rezystancja żarówki), brak dobrego zwarcia w gnieździe żarówki i pojawia się błąd na blacie.Łatwe do usunięcia ale czasami mocno irytuje.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Ceny części zamiennych przeciętne, nie są drogie, jak dobrze się poszuka na necie to można naprawdę tanio kupić. Komplet klocków i tarcz hamulcowych 540 zł Łącznik stabilizatora 40 zł. Szyba przednia solar 700 zł

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W zasadzie nie ma się do czego doczepić.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort podróżowania i przestronne wnętrze.

Komfort jazdy

autor opinii
Tomasz