Opinia Opel Meriva 1.7 100KM (olej napędowy) van 2004r., ocena użytkownika (ys4)

Opel Meriva 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.7 100KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 110 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-07-27

liczba wyświetleń: 7161

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Wtryski, pompa wtryskowa i dwumasowe koło zamachowe.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie szarżować na zimnym silnik i nie gasić od razu silnika po ostrej jeździe. I będzie super!!!

Ocena ogólna

Samochód bardzo udany - łatwo można przesuwać i składać tylne fotele. Bardzo często to wykorzystuję. Dużo miejsca w środku i całkiem spory bagażnik jak na tę długość samochodu. Niestety, grzebanie w silniku to koszmar - tak wszystko jest upakowane.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Meriva jest bardzo wrażliwa na boczne wiatry. Kilkugodzinna jazda autostradą przy bocznym wietrze powoduje znaczne zmęczenie dłoni/rąk - tak duża siła działa na kierownicę.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Skrzynia biegów chodzi nieprecyzjnie - duuużo lepiej chodziło w moim poprzednim samochodzie, tj. 18-letnim Golfie. Zimny silnik chodzi nieprzyjemnie głośno (metaliczne stuki). Po rozgrzaniu jest OK. Niestety, ten typ tak ma. Mi bardziej odpowiada odgłos silnika z pompowtryskami.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest dość miękkie - progi trzeba pokonywać z małą prędkością. Szybsze pokonywanie ostrych zakrętów powoduje bardzo duże przechylenie samochodu.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie przy mrozie -15 st. C to fikcja - ciężko zdjąć kurtkę w samochodzie nawet jeżeli mamy do przejechania 50 km. Silnik daje tak mało ciepła, że wnętrze się nie nagrzeje.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Nie polecam samochodu osobom wysokim!!! Sam mam 190 cm wzrostu i pomimo maksymalnego obniżenia przedniego fotela, "nowatorskie" rozwiązanie w postaci trójkątnej szybki z przodu nie dość, że nic nie daje, to jeszcze bardzo ogranicza widoczność przy skrętach w lewo, pokonywaniu "ślimaków" na bezkolizyjnych skrzyżowaniach i znacząco zwiększa "szansę" przejechania pieszego nadchodzącego z lewej strony. Z drugiej strony kolega, który ma niecałe 160 cm bardzo sobie tę szybkę chwali, bo wszystko przez nią widzi.

Widoczność do przodu

1/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Czasami pali się w sposób ciągły kontrolka systemu kontroli trakcji. Wyłączenie silnika powoduje, że kontrolka gaśnie.

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii