Opinia Peugeot 3008 HYBRID 2.0 HDI 163KM (technologia hybrydowa) inne 2013r., ocena użytkownika (25yk)

Peugeot 3008 HYBRID 2013r. - opinia użytkownika

nadwozie: inne

silnik: 2.0 HDI 163KM (technologia hybrydowa)

skrzynia biegów: półautomatyczna

przebieg: 123 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2019-03-19

liczba wyświetleń: 2501

Spalanie

Akumulatory w zasadzie tylko pomagają przy ruszaniu, przyspieszaniu, zmianie biegów, napęd na 4 koła. Na Autostradzie przy 130 km/h, 4 osobach z bagażem - spalanie średnie 6,7.
benzyna
gaz
Miasto
5.10
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak każdy inny samochód z automatyczną skrzynią biegów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na innych użytkowników dróg :/

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Codzienny samochód rodzinny, do pracy - jeżeli jest trochę miejsca na parkingu, ludziom aktywnym, spokojnym itd.

Ocena ogólna

Trochę czuły na boczne podmuchy wiatru. Jakby trochę za duży promień zawracania. Ogólnie ekstra wóz.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Nie ma porównania do Citroena C5 - taki bardziej Japończyk. Ale plomby nie wypadają. Świetnie trzyma się drogi nawet w ostrych zakrętach. Trochę nerwowy przy próbie wytrącenia go z prostego toru jazdy, potem bez uwag.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Napęd rewelacja. Przy normalnej jeździe prawie nie czuć zmiany biegów (działanie wspomagające silnika elektrycznego). Jak każdy automat ma chwilę zastanowienia przy próbie szybszego wyprzedzania. W trybie "Sport" rakieta nie samochód. No i napęd na 4 koła. Ciekawostka - jak padną akumulatory jedzie się jak samochodem konwencjonalnym.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Coś za coś - jest wysoki i żeby nie za bardzo się przechylał jest trochę twardy - prawie jak niemiec :/ Siedzenia kierowcy nie mogę za bardzo dopasować - potrafi zdrętwieć noga. Tylne podobno bardzo wygodne i dobrze się wsiada. Diesel wchodzi do pracy cichutko i podczas jazdy prawie go nie słychać. Ogólnie bardzo dobrze wyciszony.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Ogólnie nie jest źle - zawsze można się czepiać. Nie ma gdzie położyć czegoś co akurat ma się w ręce - jedynie do zagłębienia na kubek. Z tyłu zagłębienia na kubki - porażka. Bagażnik - narty, buty i 2 walizki.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wszystko ok.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Większość samochodów ma szerokie słupki - ma i ten. Na przejściach dla pieszych trzeba uważać. Lusterka trochę za bardzo z tyłu - trzeba obracać głowę. Bardzo pomocne czujniki cofania przód i tył.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jak na razie bez uwag - wszystko działa.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Odpukać - wszystko ok.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort zawieszenia - no ale przyzwyczajony jestem do Citroenów (BX, C5).

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Ciekawe wrażenia podczas jazdy elektrycznej. Dynamiczny napęd. Spalanie na poziomie Nissana Micry K12.

Napęd

autor opinii
Adrian