Opinia Peugeot 106 1.0 50KM (benzyna) hatchback 1998r., ocena użytkownika (tqr)

Peugeot 106 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.0 50KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 217 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2010-07-16

liczba wyświetleń: 3756

Spalanie

W mieście w korkach auto pali dużo. Lepiej zdecydować się na kupno większego silnika który nie pali dużo więcej a jest elastyczniejszy na trasie. Ten rodzaj silnika w trasie pali ciągle 5L przy jakich prędkościach się nie jeździło
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Tylne zawieszenie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie wiem...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym poczatkującym kierowcom którzy nie potrzebują zbyt dużego auta.Tanie koszty eksploatacji , niskie ubezpieczenie, niskie spalanie.

Ocena ogólna

Małe zwrotne auto dla młodego kierowcy w sam raz. Zalecam większy silnik ( 1.4 wystarcza ) . Przy kupnie uważać na stan tylnego zawieszenia bo naprawa raz na kilka lat aczkolwiek kosztowna.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Bardzo miekkie zawieszenie - komfortowe Nie nadaje sie do sportowej jazdy :) Brak wspomagania nie przeszkadza w jezdzie miejskiej i parkowaniu z uwagi na lekkie auto

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Mały silnik nie powoduje zawrotnego przyspieszenia ale przy tej wadze daje sobie rade. skrzynia biegów ma nieprzyjemny luz na drążku zmiany biegów natomiast sama skrzynia bezawaryjna . Silnik jak na Peugeota 217 tys bez remontu a w trasie jezdzi duzo z predkosciami 120-140 km/h non stop więc lekko nie ma :)

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

2/10

Przyspieszenie 60-120km

2/10

Przyspieszenie 80-120km

2/10

Komfort jazdy

Miękkie zawieszenie wybiera dobrze nierówności w 1 jak i w 5 osób. fotele miękkie , wygodne. Przy predkości 90-100km/h autko ciche natomiast jak na tą pojemność przy dużych prędkościach nic dziwnego że auto chodzi głośno ponieważ ma wysokie obroty i nie jest przystosowane do takich prędkości.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Francuski ocynk nie jest idealny ale 12 letnie auto nie koroduje a od nowości stoi na dworze pod chmurką. Jak na swoją klasę bagażnik łatwy w załadunku , niski próg równomierne kształty , koło zapasowe pod bagaznikiem dostępny od spodu auta nie potrzeba wyjmować bagaży

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Trudno ocenić

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność Dookoła idealna, lusterka złe. Małe auto , małe lusterka , bardzo duża martwa strefa trzeba uważać zmieniając pasy i obracać się za siebie lub założyć lusterka od bliźniaczego Citroena SAXO

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

2/10

Elektryka/Elektronika

Elektroniki brak w takim aucie gdyż jest to najsłabsza wersja wyposażeniowa. nie ma się co psuć aczkolwiek wszystko da się samemu zamontować.

Elektryka

9/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Trudno wypisać wszystkie wymiany. Jeśli coś da się dodać to francuz nie jest bardziej awaryjny niż Opel czy Ford. Ceny są niskie , wszystko da się łatwo wymienić nawet z podstawowymi umiejętnościami mechanicznymi. Nic nie psuje się często . Przeciętnie. Tylne zawieszenie bezobsługowe tylko w naszych warunkach raz na 90tys km trzeba być przygotowanym na regeneracje belki o kosztach rzędu 1000zl

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Piotr