Opinia Peugeot 206 Presance 1.1 60KM (benzyna) hatchback 1999r., ocena użytkownika (kgp)

Peugeot 206 Presance 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.1 60KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 124 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2009-07-16

liczba wyświetleń: 5372

Spalanie

Do tej wersji nadwozia lepszy byłby silnik 1.4
benzyna
gaz
Miasto
7.40
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osoby poruszające się po mieście i terenach podmiejskich. Dobrze sprawuje się w ograniczonej przestrzeni.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Małe problemy z autoregulacją hamulców tylnych bębnowych. Wymiana cylinderków i okładzin po przejechaniu ok. 90 tys. km. Układ kierowniczy precyzyjny, zawieszenie dość miękkie. Trzeba uważać na większe nierówności.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik dość elastyczny przy niskich prędkościach. Wyprzedzanie utrudnione z uwagi na niewielką moc. Skrzynia mało precyzyjna. Przy przebiegu ponad 60 tys. km zaczynają się zacięcia i trudności we włączaniu biegów, szczególnie zimą przy zimnym oleju.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Jak nasamochód tej klasy to jeździ się całkiem przyjemnie. Zawieszenie dość miękkie jednak mała długość aut powoduje, że nie jest to komfort limuzyny. Po ok. 80 tys. km wymiana łożysk tylnej belki.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca na przednich fotelach jest dość dla osoby o wzroście do 178 cm. Łatwe składanie tylnej kanapy 2/3 daje możliwość przewożenia dłuższych ładunków. Trzeba zwrócić uwagę na kielichy przednich amortyzatorów oraz ogniska korozji na podszybiu tylnej szyby. Zegary czytelne i prawidłowo rozmieszczone.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ze względu na brak klimatyzacji, latem jest wewnątrz za gorąco i wentylator sobir radzi średnio. Poza tym nawiew jesst dość głośny na wyższych biegach (świst powietrza). Przy skierowaniu nawiewu na przednią szybę, łatwo łzawią oczy. Zimą nagrzewanie jest skuteczne.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Ze względu na dużą przednią szybę widoczność do przodu jest bardzo dobra. Do tyłu widoczność jest gorsza ze względu na szerokie tylne słupki. Dość spora strefa martwa również na boki. Lusterka OK.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Nie zdarzyła mi się poważniejsza awaria elektryki/ elektroniki. Z drobniejszych rzeczy: uszkodzenie przekaźnika kierunkowskazów w BSA, uszkodziła mi się po 90 tys. km cewka zapłonowa i ośki prędkościomierza oraz obrotomierza (naprawilem sam na podstawie opisu w necie).

Elektryka

9/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Jeśli się umie coś zrobić samemu to koszty nie są wielkie. Korzystanie z autoryzowanych stacji obsługi jest jednak bardzo kosztowne.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Układ jezdny

autor opinii