Opinia Peugeot 206 2.0 HDi 90KM (olej napędowy) kombi 2002r., ocena użytkownika (fg6)

Peugeot 206 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 HDi 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 146 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2009-02-01

liczba wyświetleń: 5410

Spalanie

Nie jeżdzę po wariacku, ale na trasach do 500km po Polsce z prędkością średnią 86km/h spalanie nie przekracza 6,0ltr. Przy spokojnej jeździe w granicach średnio 75km/h będzie to 5,5ltr.
diesel
gaz
Miasto
6.80
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stuki z tyłu i wizualne wrażenie "rozjechanych" kół może oznaczać kłopot z belką tylną, a to spory wydatek. Warto mieć klimatyzację, bo latem w słońcu można się ugotować. Nawet całkiem wydajna wentylacja nie pomoże.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lać paliwo i cieszyć się z jazdy :) Co max.40tys.km wymienić sobie łożyska kół. Więcej "grzechów" nie zauważyłem.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie 2+2 dzieci, ale nie starszych, niż jakieś 10..12 lat, a jesli ze starszymi, to na krótkie trasy (za mało miejsca na nogi z tyłu)

Ocena ogólna

To naprawdę fajne autko, nie zawiódł mnie nigdy. Zaletą jest pakowność mimo niewielkich rozmiarów, funkcjonalność dla 4-osobowej rodziny z dziećmi i psem, ekonomiczność i wygoda na niedługich trasach.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Nigdy mnie nie zawiódł nawet w dosyć trudnych sytuacjach, ale nie należę do wariatów biorących ciasne rondo z predkością 90km/h. Zawieszenie przyjemnie miękkie, ale nie "lejące się". Wspomaganie kierownicy w sam raz. Parkowanie na 8 za trudność w wyczuciu gdzie kończy się pojazd, ale z tendencją do "dużego zapasu". Mimo, że parkując wydaje się, że już stukniemy, okazuje się, że do przeszkody zostało jeszcze np.30cm.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Elastyczność jest świetna. Do zestrojenia skrzyni nie mam zarzutów, natomiast skok dźwigni jest nieco za długi. Przyspieszenie do 100 nie powala na kolana ;) ale za to przy prędkościach "drogowych" ma się kapitalne odczucie zapasu mocy. To nie źrebak, lecz pracowity koń. Jak dotąd bezawaryjny.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Po nierównościach się płynie. Wyciszenie jest dobre do ok.130km/h, powyżej robi się głośno.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu jeździ się wygodnie, ale fotele mają coś takiego w kształcie, że po kilkuset km męczą kręgosłup kierowcy. Tylne fotele są mniej wygodne, miejsca na nogi niewiele. Z dziećmi do ok.10lat z tyłu jest bardzo wygodnie, ale 14-latek zaczyna marudzić ;) Bagażnik jest rewelacyjny! Niski próg idealny do za- i rozładunku. Wielkość.. wystarczająca, aby zapakować się rodzinnie na wczasy. Spokojnie mieszczą się duże pudła (te same, których w Oplu Vectrze nie dało się upchnąć:) Na bagażnik dachowy (między relingami) wejdą 4 rowery. Obsługa jest wygodna, ale schowki i półeczki do bani - rzeczy albo zsuwają się z zaoblonych kształtów, albo nie mieszczą w małych schowkach. Mimo sporej przestrzeni z przodu, praktycznie brak miejsca na jakiekolwiek gadżety. Kieszenie w drzwiach OK na np. rekawiczki, ale już np. okulary będa hałasować ślizgając się po plastiku. Jakość materiałow bez zarzutu - estetycznie i trwale, przyjemnie dla oczu.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

4/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nagrzewanie szybkie, ale praca wentylatora hałaśliwa już od 2 biegu, tylko na 1 nie razi. Wydajność bez zarzutu. Gorzej jeśli autko bez klimy. Duża szyba przednia powoduje, że wnętrze zamienia się w patelnię po postoju na słońcu.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Ograniczeniem widoczności do przodu są dosyć szerokie słupki, ale w sumie jest OK. Do tyłu bez zarzutu. W lusterkach - bez rewelacji, ale powiedzmy "w sam raz"

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Z elektroniką zero problemów! Elektrycznie - jedyna uwaga to dosyć szybko przepalające się żarówki reflektorów (za wysokie napięcie?)

Elektryka

8/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Piętą achillesową było koło pasowe, ale od ok.2004r. Peugeotowi udało się wreszcie wyprodukować porządny podzespół i skończyły się problemy. Pozostaje zawieszenie (szczególnie tylna belka skrętna). Nie wierzcie ASO i koniecznie załatwcie sobie przegląd/regnerację belki oraz wymianę łożysk co max.40tys. km. Kosztuje to grosze, a uchroni przed kosztem rzędu 5tys.pln za wymianę całego podzespołu tylnej belki.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Kultura pracy silnika i wrażenie płynności ruchu. Poczucie mocy w każdej sytuacji.

Komfort jazdy

autor opinii
janusz