Opinia Peugeot 206 1.4 75KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (mp8)

Peugeot 206 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 60 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2009-12-14

liczba wyświetleń: 5683

Spalanie

Na trasie nawet spadło do 4.2 lecz przy jeździe z prędkością pomiędzy 90 - 110 km/h. Typowa jazda ekonomiczna.
benzyna
gaz
Miasto
6.20
-.--
Trasa
4.70
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Po uruchomieniu silnika pozostawić go na 5-ć minut, a następnie zobaczyć jaka jest temperatura pracy silnika, jeżeli wzrośnie (pracując na wolnych obrotach)do około 80-ciu to znaczy że silnik jest przegrzany. A to oznacza dość duży koszt, wymiany pierścieni, uszczelki pod głowicą itd.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Przy uruchamianiu samochodu należy słuchać jak pompa podaje paliwo, jest charakterystyczna puknięcie. Wtedy rozrusznik bez "chechłania" zaskakuje od pierwszego razu. Inaczej rozrusznik kilka razy się obróci a wy będziecie zdenerwowani że "chyba mam słaby akumulator".

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym ludziom, którzy nie chcą szaleć na drodze a jeździć szybko i sprawnie.

Ocena ogólna

Wady: za mało miejsca dla osób dorosłych na tylnych fotelach, choć osoby pokaźnych rozmiarów i tam będą czuły się w miarę dobrze Zalety: zwrotny o wystarczającym przyspieszeniu zarówno w mieście jak i poza miastem. Czuć to natychmiast naciskając pedał gazu i obserwując obrotomierz, przy 3,2 obrotach zmieniamy bieg na wyższy i tak dalej, a na pewno będziecie usatysfakcjonowani że taki mały szkrab jest w stanie bez -przeciążania silnika- pozostawić za sobą wiele renomowanych samochodów z wyższej półki.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Parkuję wszędzie gdzie chcę, zwrotność bomba.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Idealne przyspieszenie na III biegu, choć i IV nie odstaje. Elastyczność silnika super, można na V biegu jechać 50-tką bez klekotania zaworów.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Przy jeździe 130 km/h na autostradzie zaczyna być słychać szum, przy 150 już hałas jest dość dotkliwy.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Powiększanie bagażnika jest problematyczne tylko wtedy gdy założymy pokrowce na siedzenia. Jeśli pokrowców nie mamy to złożenie tylnych siedzeń można dokonać jedną ręką. Bagażnik jest bardzo, bardzo mały jak dla rodziny trzy osobowej, a nie mówiąc już o większej rodzince.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja OK, ogrzewanie daje popalić w zimie gdy siedzi się z tyłu. W lecie czy nawet zimie, gdy silnik w korkach łapie temperaturę, można włączyć ogrzewanie na maksymalne obroty i wtedy zauważymy że temperatura silnika zamiast wzrastać - maleje, lecz w kabinie muszą być otwarte okna, a wyloty nawiewów skierowane na okna

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Bardzo dobra widoczność, lecz gorzej nowicjuszowi z parkowaniem. Wtedy należy patrzeć na refleksy świata odbite w przeszkodzie (murze, pachołku lub innym samochodzie), jeśli się wyczuje 206-tkę to można parkować nawet na "zapałkę".

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Uwaga na cewki firmy SAGEM, które są wadliwe. Koszt innej (także francuskiej) cewki w granicach 500 zł. Lecz jeżeli nie zauważymy że cewka jest wadliwa, możemy stracić wtrysk, a co gorsza przepalić komputerek.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Są części zamienne o wiele tańsze od firmowych, a w niczym im nie ustępujące.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Opływowe kształty, oraz to że nawet najwyższy kierowca przy podniesionym fotelu, nie jest w stanie zobaczyć "nosa" 206-tki. Idealny samochód do "Tuningu".

Nadwozie

autor opinii
MAREK